Lördag i trädgården under solen.

En underbar dag med sommarliknande väder.
En underbar dag som spenderats med trädgårdsarbete.
7-8 skottkärror fulla med jord i hålet efter dammen.





Röjning av övervuxna och illa underhållna häckar och klippning av gräsmattan.



För mig som har bott i lägenhet i merparten av mitt liv så är det en otroligt häftig känsla att äga ett hus och ha egen mark.
Det är mycket arbete och det är tungt, men det är härligt att arbeta med sitt eget.
Dessutom får man ju en snygg, jämn solbränna på köpet.
:-)





Men den verkliga belöningen kommer efter arbetet,
när man kan koppla av i sin egen trädgård, grilla, äta och dricka gott.
Härligt!!!
Med en provisorisk hopsättning av stenar ordnade vi en förkänsla av den grill vi ska bygga.
Livskvalité!

3 Kommentarer
Postat av: Liv

När vi pluggade, bodde inte du i radhus då? Vi var ju hos dig och festade en gång då jag drack godisshot för första (och sista) gången i mitt liv och det var jättegott. Ni tyckte det var jättekul eftersom jag var yngst i klassen och blev fullast! Sen åkte vi till Landskrona där jag skulle sova hos Therese och på vägen var bilen tvungen att stanna för att jag skulle sp*. Aldrig mer godisshot säger jag bara!

2009-04-18 @ 23:45:07
URL: http://pysselliv.blogg.se/
Postat av: Ola Ahlm

Ser både mysigt och gott ut.

2009-04-19 @ 09:16:33
Postat av: Micke

Micke:

Det där har jag en minnesbild av. :-)

Jodå, jag har bott i radhus, men det kan inte jämföras med hur jag bor nu. Det var en bostadrätt och trädgården var minimal.

Nu står vi själva för allt både inomhus och utomhus och vi har en stor trädgård. :-)

2009-05-14 @ 19:19:44
URL: http://loveliferock.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: