Sista dagen på semestern!!!

Jaha, då har jag slutligen nått den här dagen,
sista dagen på min semester.
Det har ju varit oundvikligt att den här dagen skulle komma.
Konstigt nog så har jag ingen ångest,
det känns faktiskt helt ok att jobba imorgon.
Det enda jobbiga är ju att jag ska börja kl 07.00 imorgon,
vilket innebär att jag måste gå upp klockan 05.00.
Ja, egentligen går jag ju inte upp förrän typ 05.30
efter ett antal snoozar.
Morgonmänniska har jag aldrig varit.
Jag gillar att vara uppe sent på kvällarna istället
och det är det största dilemmat med att arbeta 8-16.30.
Jag är alltid så trött när jag jobbar.
Jag brukar säga att vi kvällsmänniskor är funktionshindrade
i det här samhället vi lever i som är
uppbyggt efter morgonmänniskors rutiner.

Dagen har varit lugn och skön.
Maria har varit iväg det mesta av dagen och ordnat kring sin lägenhet
som det slutligen ser ut som hon ska få såld.
Det har varit en lång kamp kring detta och
slutligen ser det ut som hon ska bli av med den.
SKÖNT!!!

Elle kommer hem från sin pappa när som helst
och vi andra har tagit dagen som den kommit.
Tagit en lång promenad kring Staffanstorp,
sett till så Ebba kom på bussen hem till Lund ordentligt
och handlat glass.
Sen har vi bara varit hemma och tagit det lugnt.
Skönt!

  

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: