Nyheterna.

Nu kan jag uppdatera er på de senaste
nyheterna i livet, för nu har de 
närmaste fått höra det från mig personligen.
JAG HAR FÅTT ETT NYTT JOBB!
Jag ska börja jobba i Lund. 
Fortfarande som specialpedagog, 
men i en lite annorlunda verksamhet.
Inget mer pendlande 10 mil om dan, 
utan endast 2 mil om dan och dessutom
kan jag ta kollektiva transportmedel 
och behöver inte alltid köra. 
Berättade för kollegorna i onsdags och för
eleverna igår och det känns bra.
I mitt arbete kommer jag väldigt nära
eleverna jag arbetar med och bygger
en relation på ett helt annat sätt än om 
jag arbetar med en hel klass.
Därför är det viktigt att avslutet blir bra för dem.
Jag är kvar på mitt nuvarande jobb terminen ut,
sen får vi se hur snabbt det går.
Min nya arbetsgivare vill ha mig från terminsstarten,
men jag har 3 månaders uppsägning,
så vi får se hur snabbt bytet kan gå.
Jag håller er underrättade.



Lördag idag, varit på julmarknad och på Nova Lund
och shoppat med Maria och hennes kontaktungdom.
Fikade en RIKTIGT smarrig fika på Miljögården.
Apropå kontaktaungdom, så är båda
mina kontaktmannauppdrag avslutade.
Min första flyttade till sin pappa i ett
annat län och min andra fick en annan situation
som inte krävde kontaktperson längre.
Men nya uppdrag står runt hörnet,
väntar bara på klartecken.

Nu väntar en god middag med min älskade
hustru och sen skönt avkopplad lördagskväll.
Som avslutning, lite bra lördagsmusik:

2 Kommentarer
Postat av: Lisa Sorkine

Grattis till nya jobbet! Var ska du jobba?

2009-12-05 @ 23:09:12
Postat av: Micke

Micke:

Tack Lisa! Jag ska jobba på Norra Fäladen, Humleboskolan.

2009-12-06 @ 17:57:06
URL: http://loveliferock.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: