Köpenhamn!!!

Imorgon drar vi till vår stora huvudstad på andra sidan sundet,
KÖPENHAMN!!!
Maria och jag har köpt ett hotellpaket mitt i city och ska ha en minisemester tillsammans.
Det ska bli så GÖTT!!!
Öl och god mat, turer på ströget, uteservering i Nyhavn, shopping och en massa tid tillsammans.



Dejligt!!!
Under vår frånvaro ska Jakob ha hand om huset.
En 18-åring ensam i en stor villa... Festvarning?
Han har lovat att det ska gå lugnt till, så vi får se om vi kan lita på honom.


Som skåning/sydsvensk, vilken stad föredrar jag, Köpenhamn eller Stockholm?
Stockholm är en vacker stad och jag känner många trevliga Stockholmare.
Men Köpenhamn är en lika vacker stad och det är inte samma "Stureplansmentalitet" hos Köpenhamnsborna som hos en del Stockholmare.
Köpenhamnsborna är mera avslappnade.
Javisst generaliserar jag och visst finns det Köpenhamnsbor också som har "Stureplansmentalitet",
likaväl som det finns avslappnade Stockholmare.
Men det känns mera avslappnat i Köpenhamn.

Vad tycker du?

Jag tar inte med datorn till "Kongens By", utan tänker ge Maria all min uppmärksamhet.
Därför pausar jag mitt bloggande några dagar, så ses vi snart.

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: