Pendling, pendling, pendling...

Ny vecka, åter arbete och åter pendling.
Att pendla 8 mil om dagen är rätt segt.
Men visst, för folk i andra delar av landet är ju 8 mils pendling ingenting.
Det jobbigaste med min pendling är att den måste ske med bil,
då kollektivtrafiken till den lilla by jag jobbar i är nästan obefintlig.
Det tar mig 40 minuter med bil, 2 timmar med buss, inklusive 2 byten, enkel resa.
Dessutom går inte bussen särskilt ofta, så alltså är bilen det enda kvarvarande alternativet.
Bilen vi har är inte den bästa heller, utan går på maxad övertid.
Jag tackar den varje dag den startar.
Dessutom känner jag mig som en miljöbov, med all bensin jag använder,
även om bilen dricker väldigt lite, typ en halv liter milen.

BENZIN!!!


0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: