Stockholm i backspelgeln och veckans flashback.

Hemma igen efter en go´ helg i huvudstan.
Slitna, trötta, men nöjda.
Igår fortsatte och avslutades Marias kurs
medan jag njöt av vädret och gick länge runt i Gamla stan
och stora delar av övriga Stockholms city.
18.00 satte vi oss i bilen för hemfärd och anlände
här hemma ca 00.30.
VÄLDIGT svårt att vakna i morse, men sen flöt dagen
på bra och nu, här hemma, så kommer tröttheten igen.
Kul var det i alla fall.
Här kommer lite bilder:

På lördagen kollade jag först in vår närmaste grannbyggnad
på Hammarbyhöjden där vi bott hos Christian och Mattho.



Sen åkte jag in till centrum, checkade in på vårt hotell
och hittade den här fantastiska butiken endast ett
stenkast från hotellet.



Gissa om jag gillade den?

Sen promenerade jag vidare och tittade på slottet
och Kungliga operan där jag en gång arbetade ett par dagar
som statist i en operauppsättning som gjorde ett gästspel
från Malmö musikteater.
Ett roligt faktum är att jag stått på 3 av Skandinaviens
största operascener utan att kunna sjunga en ren ton.
Stockholm, Malmö och Köpenhamn.

 

Vidare gick jag till Skeppsholmen och hedrade mina sjömansrötter.

 

Sen var det tillbaka till hotellet, träffa Maria och äta god mat
på en grekisk restaurang.

 

Trots att vi båda var både trötta och slitna, så njöt vi VERKLIGEN av maten.

På söndagen gick jag till Myntmuseet och kollade in deras
utställning "Skurkar och Stålar".



Sen gick jag vidare in i Gamla Stan och bara njöt.

   

HÄRLIGT!!!

Men nu är vi här hemma igen och...
BORTA BRA MEN HEMMA BÄST!!!

Den här veckan ska jag plocka hem min Harley Davidson
och då jag fyller år på torsdag, så varför inte ta hem den då?



Vi får se om jag lyckas att pricka in det så.

Men nu till veckans flashback, som självklart har med min
drömhoj att göra...

Born to be wild - Steppenwolf

2 Kommentarer
Postat av: Grimgoth

Passa på och njut av din Harley Davidson och Born to be wild nu ;)



sv:

Tackar, är ju ett intresse och livsstil så, så svårt vart det inte ;)

2010-04-19 @ 20:41:26
URL: http://grimgoth.blogg.se/
Postat av: Michalw

Verkar ha varit några trevliga dagar i huvudstaden :)



sv: Att gå mycket och simma är bra motion det med. Man ska ju göra det som passar en bäst. Måste man tvinga sig iväg tröttnar man ju rätt fort.

2010-04-19 @ 20:44:37
URL: http://michalw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: