Back to reality...

Så var man tillbax i verkligheten.
En otrolig röra eftersom ingenting var på plats
efter flytten, men trots detta hanterade våra elever dagen bra
och det tog inte lång tid innan det kändes som jag var på jobbet senast igår.
Kul att träffa alla kollegor igen
och kul att träffa kidsen igen.

Manne frågade mig hur det kändes att sluta.
Jag kunde bara svara att det kändes blandat.
Gillar att arbeta med det gäng jag arbetar med i Lund och
det känns inte bra att lämna dem.
Samtidigt är tjänsten i Malmö mycket intressant och det känns bra att
få chansen att börja där när jag nu inte kan fortsätta i Lund.
Alltså blandade känslor...

Efter jobbet körde jag hem och bytte bil mot HD,
(det regnade ju ännu i morse, så det blev ingen hoj då),
och körde för att träffa min nya kontaktungdom.
Tidigare har jag ju arbetat som kontaktperson för tonåringar,
men den nye killen är en kul kille på 10 år,
så det blir lite annorlunda.
Körde till Malmö och käkade glass på Glassfabriken
och tog sen en glidarrunda genom Malmö city på HD´n.
Gissa om grabben var nöjd?

Måndag innebär ju veckans rocklåt och
faktum är att jag tror jag kör en låt om dan den här veckan.
Det är ju min blogg så jag lägger upp det hur jag vill, eller hur?
Nä, allvarligt talat känner jag att jag har extra många låtar i huvudet just nu...
Dagens låt är en jag verkligen fått på huvudet efter många timmars
spelande av spelet "Saints Row 2".



Går och nynnar på den hela tiden.

The Subways - Rock ´n´ Roll Queen



Apropå musik så fick jag den här bilden på fejjan från Rockvideon vi spelade in.



En häftig bild som avslutning på en kul inspelning med en cool låt
av bandet Origin Blood.
Den observante kan se mig längst upp till vänster i bilden.

Nu är det kvällsmys som gäller med töserna.
See you tomorrow!

2 Kommentarer
Postat av: Karin Sandström

Allt är väl, OK betyder, 0=zero, K= killed, inga dödsfall. En kod som soldaterna använde under andra världskriget. Intressant med tanke på vad som hänt med våra tjänster i Lunds kommun. Inga dödsfall.

Ett ordspråk som har följt mig under en tid som lärare är följande:

"Om du tänker för länge på nästa steg, kommer du att tillbringa resten av livet på ett ben"

Klokt ordspråk från Kina

Hur kul är det att stå på ett ben resten av sitt liv?



Du kommer att få det bra i Malmö. Det blir nästa steg. Du kommer att göra storverk!



/Karin



2010-08-10 @ 17:34:27
Postat av: Micke

Micke:

Tack för dina kloka ord, Karin! :-)

Ett särskilt klokt kinesiskt ordspråk.



Ska lägga ursprunget till OK på minnet.

2010-08-10 @ 22:33:08
URL: http://loveliferock.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: