Fredag!!!

Så var det fredag igen och det är lika gött som alltid!!!
Första veckan i Malmö känns bra och jag ser fram emot
att fortsätta mitt arbete här.
Elle har Emma här hemma ikväll och tjejerna har ockuperat soffan
och vår stora TV ett tag till, så varför inte då ta chansen att
skriva dagens inlägg.
Ätit en god middag för en stund sen och nu har Maria och jag
vars ett glas vin och vars en dator...
Familjeliv?
Ja, a´ la´ 2010-talet...
I alla fall tills tösernas ockupation av soffan och TV´n har lättat.



Så här på fredagskvällen tänkte jag berätta för er om
det tydligaste tecknet på att Staffanstorp är en liten ort och ingen stad.

Jag är infödd stadsbo, född och uppvuxen i Helsingborg och
därefter har jag bott i Lund i 18 år innan jag flyttade till lilla Stp
där jag nu bott i snart 2 år.

Missförstå mig inte, jag trivs i Staffanstorp.

Men inför flytten var jag lite osäker på hur det skulle vara
att bo i ett så litet samhälle som Stp.
Men jag trivs i vårt hus och i vår by och närheten till Lund och Malmö
gör att lilla Stp känns rätt stort ändå.
Men det finns ett tydligt tecken på att denna förvisso stora by är just en by
och en sak jag skakar på mitt stora håriga huvud åt
varje gång jag ser det och det är dessa jävla EPA-traktorer...



EPA-traktorer är något som för mig är helt främmande
och jag fattar inte tjusningen i att sitta i ett billiknande fordon
och puttra fram i 30...

Jag är inte dömande, bara oförstående...

EPA finns inte i stan, bara på landet
och visst är de både "pimpade" och upptrimmade,
men de får fortfarande bara puttra fram
till alla andra trafikanters irritation.

What´s the fucking point?

Idag var ett helt gäng EPA´s ute i Stp
framförda av tonåriga "coolingar"
och det enda jag kände när jag såg deras röda trianglar var:
"GET OFF THE FUCKING ROAD"!!!



Nä, jag är inte dömande, bara oförstående
och jag måste nog inse att jag bor på landet...

Livet går vidare,
med eller utan EPA´s som grannar,
så...
Rock on!

4 Kommentarer
Postat av: Hatte :)

Ha ha ha :) "inte dömmande" hi hi hi

Jag är uppvuxen just i en sådan håla som Stp, inte just den men håla. Jag har sett många EPAs men ... de som satt i ... ha ha ha jag ska inte dömma. Jag hade ingen EPA ;)

Kram

2010-08-20 @ 22:10:05
URL: http://rodhakensjunger.blogg.se/
Postat av: ROCKABETTY

sv: Ja, haha alla tycker väl olika när det gäller smärta ;D

2010-08-20 @ 22:14:08
URL: http://rockabetty.blogg.se/
Postat av: Grimgoth

Kan avsölja för dig att det kommer mer tävlingar i framtiden ås håll koll.



detsamma!



rock on!

2010-08-20 @ 22:45:49
URL: http://grimgoth.blogg.se/
Postat av: Metalnallen

Ne, Crashdiet är inte så mycket punk, men jag hör ändå influenser. Sen har jag punken utvecklats sig åt massvis av olika håll. Men den punken som spelas på radio och tv nu för tiden, det tycker då inte jag är punk. Och då menar jag punk-pop och skate punk med mera, det är inte så mycket punk över det!

2010-08-21 @ 07:11:10
URL: http://metalnallen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: