Trädgårdsarbete, pizza och Saint Row 2...

Ledigheten fortsätter och vi fortsätter njuta.
Idag har jag varit aktiv med trädgårdsarbete.
Ogräset har vuxit så det knakar under vår semester,
så nu var det dags att ta i med hårdhandskarna med dem.

Grabbarna slapp hjälpa till idag, de spenderade en stor del av dagen
med ett av våra inköpta spel från igår, "Saints Row 2".
En kombination av "Warriors" och "GTA".
Mycket vanebildande!!!



Vi tog oss in till centrum idag och köpte pizza på pizzeria.
GOTT!!!



Nu är det en soft kväll och det är härligt!


Nu ska jag berätta något som gjort mig förbannad.
Jag blir inte ofta arg, men den här gången så...
Vi åkte till Kreta på lördagen och killarna var med sin mamma
i Falkenberg tills på måndagen.
Från och med tisdagen tog Jake och även till viss del Easy hand om huset.

Jakob såg då att någon varit uppe i vår studsmatta med skor på och hoppat.
Leriga skoavtryck.
Först långt senare, när hela familjen var hemma såg Elle att det även var
små hål i studsmattan, små brännhål som efter cigarettglöd.
Någon har alltså hoppat i vår studsmatta och troligtvis med en cigg i handen
och då tappat/slängt glöd omkring sig som bränt hål i mattan.
Grannar hade också sett 2 ungdomar sitta i vår trädgård och de var säkra på att
det var innan tisdagen.
De trodde då att det var mina killar, men det var det ju inte.

Dessa inkräktare måste veta att ingen var hemma,
eller så har de tagit en fet risk och gått in med risken
att någon skulle kunna dyka upp,
vilket jag starkt betvivlar.

Hade jag kommit på dem hade jag troligen först och främst
snackat med dem,
hade Jake eller Easy kommit på dem hade inkräktarna landat på näsan
i asfalten utanför vår tomt.



Vi är alla väldigt fredliga egentligen,
men "when the shit hits the fan..."

4 Kommentarer
Postat av: Michalw

Saints Row har jag funderat på att köpa, ska vara lycket lättsammare än GTA, som jag har.



sv: Absolut, det finns en massa, vi har några. Men en klassiker är ju kortspel. Det har Robin precis börjat gilla, det är soft att spela på kvällskvisten :)

2010-08-04 @ 00:39:42
URL: http://michalw.blogg.se/
Postat av: Michalw

sv: Skitgubbe är kul ja, det måste jag lära Robin. Just nu spelar vi Maja och Finns i sjön. Annars är det som sagt roligare med skitgubbe om man är fler än 2, likaså Sjuan. Sen kan jag inte mycker fler spel...Jo, "Neger(måste komma på ett bättre namnn på det innan jag introducerar Robin till det spelet dock), spelade det jämt på rasterna i gymnasiet

2010-08-04 @ 00:53:48
URL: http://michalw.blogg.se/
Postat av: Metalnallen (http://metalnallen.wordpress.com

Ok, vilket band tänker du på då? Jo, de e klart att det finns, men jag vet inte om jag ens har recenserat något rent punk band. Som jag skrev, så finns det ju punk-rock och punk-pop, sen finns det ju hardcore-punk, skate-punk, horror punk, celtic punk med mera, och alla har ju influenser av punk, men de låter ju oftast annorlunda åt ett eller annat håll!

2010-08-04 @ 08:06:17
URL: http://metalnallen.wordpress.com
Postat av: Anonym

Nu fick du mig oxå på krigsstigen :( grr

Varför måste folk förstöra och göra andra illa?

Jag hoppas ni har en susning om vem det var och kan "ta ett snack" med dem. Masssor med pengar går åt att fixa till sådant som inte hade behövt hända.

Verkar annars som semester varit vra för er.

Ses på måndag :)



Lina är med Måns de dagar hon kunde jobba & Alex är inte ledig.

2010-08-04 @ 08:51:11

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: