Spöke...? Eller nåt tekniskt misstag...? Eller...?

Vad är detta?
Min kollega tog den här bilden 050812
när vi arbetade på Höjebroskolan i Lund.
Hon skulle ta en bild på ingången till ett bildschema åt en elev.
Hon tog bilden med sin mobiltelefon och i kameran
syntes inget framför huset.
När hon sedan tittade i kameran efteråt såg det ut så här.



Diskussionerna i arbetsgruppen gick vilda efteråt.
Spöke, eller nån teknisk förklaring?
Hela skolan delades i princip i 2 läger,
en som trodde på det övernaturliga
och en som trodde på en teknisk förklaring,
eller kanske flygfä som flög förbi precis när bilden togs.
Vad tror ni?

Till historien, om du hör till gruppen som tror på 
övernaturliga orsaker, hör dels att min kollegas pappa dog
i nära samband med den här dagen.
Dels så fanns det dessutom i de här byggnaderna
ett av Sveriges äldsta mentalsjukhus som var verksamt
i ca 150 år och i just det här huset fanns det som kallades "Stormen".
Här satt de patienter som var svårast.
Om man går igen efter döden så är ju detta en
självklar plats med tanke på hur många människor
som mått dåligt i denna byggnad genom åren.
Spökbild eller inte?

4 Kommentarer
Postat av: Hatte :)

Huu, jag minns. det var min början på undreliga upplevelser.

Bilar har sitt eget liv även hos oss.

See you

2010-02-04 @ 22:24:36
URL: http://rodhakensjunger.blogg.se/
Postat av: Renée

huuuu! vilken läskig bild ^^

jag tror på spöken :D

2010-02-04 @ 23:24:04
URL: http://reneesmedhult.blogg.se/
Postat av: ztizze

En bit härifrån finns ett gammalt mentalsjukhus som det tydligen ska spöka rätt rejält i http://static.pici.se/pictures/sFteMheJo.jpg kolla bilden och googla på "norrfly" ... intressant är det i alla fall. Trevlig helg

2010-02-05 @ 13:51:24
URL: http://ztizze.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag tror på spöken. Har varit med om alldeles för mkt för att inte tro på dem. Med tanke på var fotot är taget så skulle jag tro att det rör sig om en olycklig och rastlös själ...

2010-02-05 @ 17:43:41

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: