En pedagogs lön...

Nu har jag då slutligen slutat jobbet i Lövestad
och på måndag börjar jag "på riktigt" i Lund.
Stort tack till kollegor och elever för en rolig tid.
Blev lite firande och fick present av kollegorna.
Eleverna överföll mig och överröste mig med
uppmärksamhet och önskningar om att jag skulle stanna.
Jag fick en hel hög med fantastiskt fina teckningar
och texter av dem och 2 av eleverna gav mig något som
fick mig att bli rörd och stolt på en gång.
I det här jobbet och särskilt när man arbetar
med de elever som behöver det där lilla extra
så är mitt mål att vara den som gör en skillnad
för eleverna. Den som betyder lite extra för deras framtid.
Jag fick ett brev från 2 av mina elever
som gav mig precis den känslan.
Ett otroligt kraftfullt brev som
betydde väldigt mycket för mig
och som jag kommer att ta med mig i resten av
min pedagogiska karriär.
Ett betyg från 2 av mina elever, en pedagogs lön,
att få vara den som gör skillnad.



Läs brevet här:

Till Micke

Vi kommer aldrig att känna oss
så bra med en speciallärare som
vi gjorde med dej. Vi kommer att
sakna dej oerhört mycket. Du kommer
alltid att vara den bästa specialläraren.
Vi kände inte dig som en lärare utan
en vän som hjälpte oss för att du ville det.
Vi kunde lita på dig i ur och skur.
Du har gjort att vi har utvecklats.
Du har givit oss och alla andra barn
som du har hjälpt att få en framtid.
Vi kan aldrig beskriva med ord hur
mycket vi kommer att sakna dig.
Du hjälpte oss och du blev aldrig irriterad
när vi inte kunde svaret. Och vi fick
gå ner till dig, till Mickegrottan. Du
drog bort oss från de tråkiga lektionerna.

Hej då Mikael.

7 Kommentarer
Postat av: Hatte

oh vad härlig avslutning på gamla jobbet. De breven ska man spara i skrivbordslådan och ta fram de risiga dagarna. Ska bli bra att du med stora tålamodet kommer till oss ;) Efter måndag vet vi kanske vår framtid oxå.

Hejhopp

Ha en bra helg

2010-01-22 @ 21:11:46
URL: http://rodhakensjunger.blogg.se/
Postat av: Lazy

Härligt! Bra jobbat, Micke. Det märks verkligen du gjort en skillnad för dina elever. Lycka till på nya jobbet.

2010-01-22 @ 21:25:51
Postat av: Jonny

Du kommer alltid bära med dig dessa

brev i ditt hjärta och vill du läsa dem, så

är det bara att plocka fram dem igen.

Tack! för att det finns pedagoger som DU.



Här vill jag ge dig en liten dikt:



Gå inte bakom mig, jag leder dig kanske inte rätt.

Gå inte framför mig, jag följer kanske inte efter.

Utan gå bredvid mig och var min vän . . .



(Ni får gärna andvända denna dikt)



Jag skrev den efter första Svenska Scout Jamboree

Scout 2001 i Kristianstad året 2001.



Engelsk version:

Dont walk behind me, i may not lead you right.

Dont walk infront of me, i may not follow.

Just walk beside me and be my friend.



Bamse Kram

Jonny



Ps. Lycka till på nya arbetsplatsen Ds.

2010-01-23 @ 12:06:07
URL: http://www.jonnybegood36.webs.com
Postat av: Micke

Micke:

Tack mina vänner. Ja, det var verkligen viktiga ord att bära med sig. Jonny, jag använder gärna dina ord i framtiden.

2010-01-23 @ 20:56:40
URL: http://loveliferock.blogg.se/
Postat av: Svärmor

Känn dig stolt, Micke

2010-01-24 @ 18:46:23
Postat av: Micke

sv:

Tro mig, kära svärmor, det är jag! :-)

2010-01-24 @ 18:54:20
URL: http://loveliferock.blogg.se/
Postat av: Liv

Vilka vackra ord! Jag bara älskar att jobba med ungar! det går upp och ner i livet men ungarna hjälper en alltid uppåt. Just nu är det lite tungt när jag har en fritaunge hemma oxå men det går. Ha det bra på det nya jobbet!

Kram Liv!

2010-01-26 @ 06:11:08
URL: http://pysselliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: