Familjens smak av rock, del 1.

Nu ska jag göra något nytt i bloggen.
Ofta skriver jag ju om musik jag gillar,
eller framför allt, rock jag gillar.
Nu ska jag presentera vilken rock resten av min familj gillar.
Jag bad alla välja ut 2 av sina favoritrocklåtar
av alla kategorier och tider och ge dem till mig.
Ett par av mina söner blev upprörda och sade
att välja ut 2 var OMÖJLIGT!!!
Det fanns ju så MÅNGA!
Men alla medlemmar i min underbara familj lyckades
faktiskt plocka ut vars 2 när jag poängterade
att det skulle vara 2 av deras favoriter
och inte deras 2 absoluta favoriter.
Det kan hända att någon av låtarna spelats på
bloggen tidigare, men det får ni stå ut med.

Jag presenterar en person om dagen och börjar nerifrån,
med den yngsta och minsta.
Skönhet före storlek,
(säger jag som är 198cm/104kg).



Ellenor,
min lilla plusdotter på 8 år,
är ny inom rockens värld, hon lyssnar vanligtvis på
helt andra låtar.
Men när jag frågade henne så var hon rätt snabbt säker
på vilka 2 låtar hon ville ha med.
Jag tycker de är bra val, ja till och med mycket bra val
för en liten tjej som precis börjat upptäcka rockens
underbara värld.
Så här kommer Elles val:

Smells like Teen spirit - Nirvana



Let me entertain you - Robbie Williams

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: