Back to my roots in Helsingborg.

Ännu en härlig semesterdag bakom oss
och idag åkte jag och pågarna till HBG.



Alltid en härlig känsla att komma tillbaka till min gamla hemstad,
särskilt en härlig sommardag som idag.
Har ännu abstinens efter havet trots 20 års boende inne i landet.

 Först körde vi till Pålsjö skog och fikade i slottsparken till Pålsjö slott.

 

   

Tog sen en promenad genom Pålsjö skog
till kyrkogården vid Krematoriet där vi hälsade på våra närmaste.



Ny promenad tillbax till bilen och sen körde vi till norra hamnen
där vi åt glass på glassfabriken.
MUMS!!!

   

Sen åkte vi till söder där jag visade pojkarna lite mystik,
men det håller vi mellan oss, så det skriver jag inte om här.

Vidare till Vikingsbergs konstmuseum och parken däromkring
samt över Hälsobacken till Sofiakällan.

 

   

I närheten av Vikingsberg hittade vi ett fint hus,
men ett ännu finare namn.

 

Slutligen lämnade vi Helsingborg bakom oss åkte till Klippan
där vi fikade med Yvonne och Peter i hennes nya lägenhet.

Nu är vi åter hemma och softar i soffan med Spiderman 3 på TV´n.

Life is good!!!

3 Kommentarer
Postat av: Vanadesse.

what is?

2010-07-02 @ 01:09:41
URL: http://vanadesse.blogg.se/
Postat av: Metalnallen

Nu är Liebe Ist Für Alle Da uppe på min sida! D-A-D kommer nog finnas uppe på söndag om jag har ork och tid :)

2010-07-02 @ 08:26:15
URL: http://metalnallen.wordpress.com
Postat av: Vanadesse.

HAHA! jahaaa :D ja självklart! helt underbart nu ju =)

2010-07-02 @ 13:32:02
URL: http://vanadesse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: