En dag i Kbh och veckans flashback.

Pojkarna och jag har precis kommit hem från
en härlig heldag i vår närmaste huvudstad, Köpenhamn.
När jag var iväg på castingen gick pojkarna ner till Nyhavn
och käkade glass.
Imorgon får jag reda på om rollen blev min eller ej.

Castingen tog ca 20 minuter och sen gjorde vi stan.
En tur längs ströget, Nyhavn, en titt på Amalienborg,
sodavand och promenad genom Churchillparken
där vi tyvärr inte fick se sjöjungfrun på riktigt,
utan bara en TV-bild då hon tydligen var flyttad till annan plats.
Tillfälligt hoppas jag.
En tur genom Kastellet, tillbaka längs ströget
och så mat på KFC som vi längtat efter sen London.
Här blev vi betjänade av en av de många svenskar som
jobbar i Köpenhamn.
Hon var trevlig och duktig och det var bara därför jag gjorde det jag gjorde.
Det var nämligen så att hon glömde ta betalt av oss,
men om det nu varit så att hon varit otrevlig eller kass så hade
jag bara skrattat åt detta och gått.
Men ärlige Micke berättade att hon glömt ta betalt och
hon blev såklart väldigt tacksam för detta.
Ärlighet varar längst i kombination med
trevligt bemötande av servicepersonalen.

Lite bilder från dagen:

   



   

Måndag innebär ju veckans flashback och
eftersom vi varit i Danmark så får jag ju spela
Danmarks stolthet, D-A-D!

D-A-D - Reconstructed



Nu ska snart jag och Jake dra in till Lund
på HD´n och lämna tillbax Brobizzen till Robban.

Life is good and even better with good friends and family!!!

1 Kommentarer
Postat av: Metalnallen

Ja, det brukar ju tyvärr vara så, så extra skönt när man kan göra något roligt med sina nära faktiskt :)

2010-06-29 @ 07:08:34
URL: http://metalnallen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: