Studenten! Hur gick det med min tjänst? Och veckans Tee på en torsdag.

Jaha, nu har det gått några dagar utan skrivande
och det känns aldrig särskilt bra,
men jag har haft väldigt goda skäl till min tystnad.
I tisdags tog min äldste son Jakob studenten och
vi firade honom på kvällen hemma hos hans mamma.

   

En lyckad kväll och en mycket nöjd son.
Ja och mycket stolta föräldrar och släktingar förstås.
Stort grattis till dig, Jake.
Du har alla förutsättningar att lyckas riktigt bra i livet!!!



Efter hemkomsten från studentfirandet var jag helt enkelt
för trött för att orka skriva nåt.
Igår onsdag var det då körande tillbaka med alla stolar, bord och tält
efter festen och mina söner jobbade hårt även då.
Tog bara 4 timmar att plocka ner och köra tillbaka,
mot de 5 timmar det tog att hämta och sätta upp.
Även denna kväll var jag totalt slut när jag kom hem,
alltså inget skrivande.

Men idag är det då slutligen dags.

I tisdags fick jag SLUTLIGEN reda på hur det blir med mitt jobb också.
Slutligen säger jag för det har verkligen varit en lååååångt utdragen process.
Jobbigt och stressande för mig, men också för kollegor, föräldrar till våra elever
och även för familjen.
Beskedet kom i alla fall till sist och den övertaliga pedagogen
tackade ja till min tjänst.
Alltså blev det tack och adjö för mig i Lunds kommun ännu en gång.
Ännu en gång sade jag ja till jobberbjudandet i Malmö.

Kollegor och föräldrar rasade över hur allt hanterats
och deras stöd kändes bra.

Tråkigt att behöva lämna en verksamhet som jag trivts i
och kollegor som jag mått bra med.
Tragiskt för våra elever att behöva gå genom ännu fler förändringar.
Att arbeta med dessa elever är krävande, men också SÅ givande
och man möter och lär känna varje enskild elev på ett helt annat sätt
än i "vanlig" verksamhet.
Därför kommer jag att bära med mig dessa 5 grabbar inom
mig när jag i augusti går vidare i karriären.
Det är många barn och ungdomar jag mött under mina 16 år
som pedagog som jag kommer att minnas för alltid
och det är det som är rikedomen i detta jobb.
Jag lär mig varje dag av eleverna minst lika mycket
som jag försöker lära dem.

Något som är skönt är att jag fick sagt till
min chef hur uselt jag tyckte allt skötts från första början.
Ännu en gång har tyvärr Lunds stad visat att det
inte är en bra arbetsgivare och ännu en gång
byter jag till Malmö stad istället.
Malmö - Lund
2-0

STORT tack till alla mina kollegor och föräldrarna till våra elever
för ert STORA stöd i hela denna process!
Kanske kan ni lära de styrande i Lund vad som ska prioriteras.

Slutligen är det då dags för veckans Tee 2 dagar försent.
Den här Tee´n köpte jag i februari på den otroligt bra
spelningen med Rammstein i Malmö.
Rammstein, Rammstein, Rammstein!!!

 

6 Kommentarer
Postat av: Metalnallen

Det förstår ja att du tycker! Jag ska väl inte påstå att jag lyssnar mycket på Kiss, men de är legender och släppt en drös med grymma låtar! Och Mustasch gillar jag skarpt :)

2010-06-10 @ 20:34:49
URL: http://metalnallen.wordpress.com
Postat av: Grimgoth

sv:

Ja det var faktiskt en tanke som jag fick när jag vaknade också, kanske du kan hjälpa mig göra det hela till film? ^^



Dock ska inte huvudrollinnehavaren/hjälten dö ;)

2010-06-10 @ 20:44:21
URL: http://grimgoth.blogg.se/
Postat av: Grodan

Min ena kusin tog med studenten idag - snacka om nöjd väl :D

2010-06-10 @ 22:17:46
URL: http://reneesmedhult.blogg.se/
Postat av: Metalnallen

Ja, de e klart! Men människor som dem, slutar nog inte förrän dödsbädden :)

2010-06-11 @ 06:44:13
URL: http://metalnallen.wordpress.com
Postat av: Grodan

sv: fan va kul att se Kiss :D Rocka åt mig med :D

2010-06-11 @ 12:07:17
URL: http://reneesmedhult.blogg.se/
Postat av: Metalnallen

Precis det jag syftar på :) De håller nog på som sagt tills de dör eller åtminstone de blir så gamla att antingen rösten eller kroppen faller :)

2010-06-11 @ 16:00:04
URL: http://metalnallen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: