Sammanställning av helgen och fredagshumor på en söndag...

Sorry vänner, för 2 dagars tystnad...
Vi har haft 2 väldigt intensiva dagar bakom oss
och jag har helt enkelt hunnit sitta ner och skriva nåt.
Känns alltid lite konstigt när jag inte skriver.
Men nu är jag här igen!
Vi har ännu en gång haft en väldigt social helg
och dessutom en väldigt asiatisk helg.
I fredags kom vi hem från jobb och skola,
kastade oss in i duschen och åkte till
Petra och Pierre och deras son Asterix i Skegrie.
En väldigt trevlig kväll med god asiatisk mat.
3-rättersmiddag med en japansk kötträtt som huvudrätt.
MUMS!!!



Elle och Asterix kom bra överens och hade
riktigt kul tillsammans.



Vi vuxna kom också bra överens och hade kul tillsammans
och vi pratade och pratade och pratade...
Hem kom vi strax efter midnatt,
En kort vila i soffan och sen skulle jag iväg med tidningarna.
Vikar ju på ett område hela helgen.
Lite mindre snö nu, så rundan gick relativt snabbt.
Hemma 5.30, kom i säng 6.30
och vaknade igen 14.00.

Då var det bara att hoppa rätt in i städning och
förberedelser, som Maria redan höll på med,
inför nästa sociala stund.
16.30 kom Conny och Ann och började förbereda maten
och 18.00 kom Helene och Kenneth och nästa fest kunde börja.



Maria, Ann och Helene gick i gymnasiet tillsammans
och hade en återträff igår. Det var tänkt att fler tjejer skulle
vara med, men övriga fick förhinder, så därför fick vi män
vara med istället och det uppskattade vi.
Så fick vi också lära känna varandra.

 

God mat, sushi, god dryck och MASSOR av skratt.

 

01.30 åkte Helene och Kenneth hem och
jag åkte åter ut med tidningarna.
Ann och Conny sov över och åkte hem för ett par timmar sen.

2 roliga och sociala kvällar i rad och det känns riktigt bra efter vår osociala
tid när vi var tvungna att arbeta, arbeta och arbeta ännu mer
och inte hade tid att träffa våra vänner.

Maria är iväg och spelar sista föreställningen med dockteatern just nu
och i övrigt är dagen tänkt för avkoppling tillsammans.

Imorgon är det arbete igen och jag har 2 kollegor som är sjuka
och själv mår jag ännu inte 100%.
Funderar på om jag egentligen borde vara hemma jag också.
Vi har en tuff arbetssituation och mina 3 kollegor som arbetat i detta
och ännu värre än detta i en termin innan mig,
bär alla tydliga stressymptom.
Om inte ledningen börjar lyssna på oss på allvar NU,
så kommer snart verksamheten att falla ihop och
långtidssjukskrivningar kommer att komma.
Mina kollegor är väldigt duktiga och har god kunskap i
i vårt område och det känns riktigt illa att se hur de
har tvingats slita så under en hel termin för att
de inte fått de resurser som krävs och för
att de inte blivit lyssnade på.

Men nu är det dags att dra på läpparna igen.
Fredagshumor på en söndag...

Lite klassisk humor med folk som ramlar eller beter sig lustigt...
...med en asiatisk touch efter vår asiatiska helg.

5 Kommentarer
Postat av: Michalw

Klockren video, en del hade man ju sett förut, men en massa nya var det med :)

2010-03-07 @ 15:50:59
URL: http://michalw.blogg.se/
Postat av: Pink Guerilla

Tack, min vän. Det värmer!



Låter som du haft en underbar, om än, intensiv helg och nu får vi bara hålla tummarna att du inte blir sjuk. Kram!

2010-03-07 @ 16:01:33
URL: http://pinkguerilla.blogspot.com/
Postat av: Monica/svärmor

Snälla, svärson!!!!! bli hemma o kurera dig, hälsan går först. Var rädd om dig!!!

2010-03-07 @ 18:57:02
Postat av: Hatte :)

Kloka ord från svärmor ;) Vad håller vi på med? Ledningen har inte hört av sig än :(

Det får bli morgondagens tema, IGEN!

Softa och kurera dej:)

2010-03-07 @ 19:30:32
URL: http://rodhakensjunger.blogg.se/
Postat av: Michalw

sv: Samma här, därför är det ju liite självtortyr att kolla på såna bilder hehe



Ja, sån humor är nästan den bästa :)

2010-03-07 @ 19:42:46
URL: http://michalw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: