Veckans flashback.

Måndag igen och våren fortsätter göra sig påmind.
Härligt!!!
Solen skiner och idag var det riktigt varmt i solen
och vädret ger bara en massa löften om ännu finare dagar.

JAG LÄNGTAR EFTER ATT FÅ GÅ I SHORTS OCH T-SHIRT IGEN!!!
JAG LÄNGTAR EFTER ATT GRILLA OCH DRICKA ÖL I TRÄDGÅRDEN!!!
JAG LÄNGTAR EFTER ATT KÖRA HD!!!

Men nu är det dags att höra lite rock från förr igen.
Den här låten härstammar från 1966.
Då var jag 2 år gammal och bandet bildades samma år jag föddes.
Låten de sjunger handlar om evig ungdom och att
dö innan man blir gammal.
Hälften av medlemmarna i bandet har hunnit bli rätt gamla
och de flesta av våra rockikoner idag är inga ungdomar.
Lemmy, Ozzie, Gene, Iggy osv, osv...
De flesta har passerat 60 årsåldern och vissa är tom på väg mot 70.
Men å andra sidan så har ju vi som lyssnar på dem också åldrats.
Tur att nya generationer fyller på underifrån.
ROCK AND ROLL WILL NEVER DIE!!!
...just aging with pride...

My generation - The Who

3 Kommentarer
Postat av: Michalw

Älskar den låten med den, den och Baba o'Riley :) Härligt klipp med hehe

2010-03-15 @ 18:47:28
URL: http://michalw.blogg.se/
Postat av: Hatte :)

Håller med ;) Vår och värmen är välkommen när som helst!

2010-03-15 @ 23:09:43
URL: http://rodhakensjunger.blogg.se/
Postat av: Liiv

Så underbart med detta väder!

Fast idag när jag kom ut så hade det snöat :(

2010-03-18 @ 22:45:16
URL: http://liivahliin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: