Helgsummering med karneval och trädgårdsarbete.

Skrev inget igår....
SORRY!!!
Vi hade en mycket aktiv dag igår
och när sen kvällen kom mådde jag inte bra.
Mår fortfarande inget vidare, trött, öm i kroppen,
ont i magen och känner mig allmänt sliten.
Det började redan igår under dagen, men jag kämpade på ändå
med allt vi företog oss.
Men framåt kvällen blev det bara för mycket och jag gick och lade mig tidigt.
Idag mår jag lite bättre, men som sagt mår jag fortfarande inte 100.
Mår jag inte bättre tills imorgon,
får det bli hemmavistelse,
men jag har inte råd att ha några sjukdagar just nu.
Jag är väldigt sällan sjuk och tycker det är så
J----A jobbigt att vara det.
Hatar att inte orka allt jag vill göra!

Nåväl, det blir som det blir med det.
Nu till gårdagens, (och dagens), händelser.

Det är ju Karneval i Lund i helgen,
eller Kannibal som Elle sade med förskräckt blick.
Planen var att jag skulle hämta min bror vid stationen och
sen skulle vi och grabbarna se tåget med Maria och Elle oxå.
Det blev lite annorlunda,
på grund av andra personer utanför detta hems planering 
 blev det inget tåg för pågarna igår, men väl för oss andra.
Ett bra tåg tyckte jag, med många fyndiga roligheter.
Här kommer lite ögonblicksbilder:

   

   

   

   

   

Sen åkte vi hem allihop och började jobba i trädgården.
Min lillebror är stor och stark, (större och starkare än sin storebror),
och hjälper mer än gärna till när det är tunga arbeten.
Maria agerade arbetsledare och satt och såg snygg ut i en solstol
med ett glas champagne medan familjen slet och arbetade.

 



   

Idag har Maria varit och spelat dockteater i Lund
och Peter jobbat vidare i trädgården.
Det var tänkt att jag och pågarna skulle se bio idag,
Invictus av Clintan som går för sista gången idag i Malmö
och som jag fick av dem i födelsedagspresent.
Men då pågarna såg tåget idag istället
blev det alltså ingen bio idag,
utan vi ska troligen se Robin Hood imorgon istället.
Om jag mår bättre det vill säga.

När nu alla är hemma igen blir det i alla fall grill och trevligheter
här hemma med HELA fmiljen!

1 Kommentarer
Postat av: Hatte :)

Vila nu hela morgondagen :) inga trädgårdsarbeten;) så ses vi på tisdag - om A och jag klarat av måndagen, hi hi hi

Krya på dej!

Kollegan Hatte

2010-05-23 @ 22:51:03
URL: http://rodhakensjunger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: