Söndagssammanfattning.

Då var ännu en helg snart över
och en ny vecka börjar imorgon.
Men det känns ok för snart är det ju
SOMMARLOV!!!!!!!
Men innan sommarlovet börjar så är det
imorgon jag får slutgiltigt besked om min
fortsättning eller avslutning på min nuvarande tjänst.
På fredag är det intervju i Malmö angående en ny tjänst.
Imorgon är det också dags för nya inspelningar
med en ny roll i en kortfilm.
Näst vecka igen är det Jakobs stora dag på tisdagen
då han tar STUDENTEN!!!!
Gött för honom!!!
Min systerson Fredrik tar studenten på fredagen
och samma dag är det skolavslutning för Isak, Gabriel och Elle.
...ja, för mig också förstås, men jag jobbar
några veckor under sommarlovet också.

Det har hänt en del under de senaste dagarna också
som jag inte skrivit om.
I torsdags fick Elle en ny liten kusin
och Hjalle fick en lillebror!
Stort grattis till Greta och Magnus!!!

(Ja, Magnus är som jag, kan bara göra en sort...)

I onsdags var Elle med sin klass på ett besök
på en bondgård och det blev en närmast
chockartad upplevelse.
Bonden var otrevlig mot barnen och
det låg en död kalv fullt synlig inför barnen.
När sedan Elle frågade om kalven fick hon en utskällning.
Men det var fel flicka han gav sig på.
Maria var i kontakt med LRF och Skånemejerier
och rörde upp en storm som hette duga kring denna bonde.
Han hade blivit avstängd från sådana uppdrag
av Skånemejerier, men hade fortsatt på egen hand.
Nu på tisdag ska barnen få besöka en annan
bondgård och Skånemejerier står för allt.
Ibland lönar det sig att höja rösten mot
saker som är fel.

Hoppas er helg varit bra
och hoppas att kommande veckan innehåller
mycket sol, så jag kan köra mycket hoj!



Enjoy life to the fullest!

1 Kommentarer
Postat av: Metalnallen

Ja, tiden är inte min vän alltid! :)

Tyvärr har hon en tråkig sjukdom, men inget dödligt som tur är!

2010-05-30 @ 22:11:39
URL: http://metalnallen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: