Tisdag och gräsänkling.

Då var redan andra arbetsdagen denna termin
kommen och gången.
Som sagt, snart rullar allt på som vanligt igen,
men inte riktigt än.

Maria är på utbildningsinternat med några kollegor och
kommer hem imorgon, alltså
är jag gräsänkling idag.
Men jag gör inte som Povel Ramel i "Gräsänklingsblues"
och bjuder hem alla mina vänner på dricka och poker
och tar död på fiskar och blommor.
Nä, jag tar det rätt lugnt och softar mest här hemma.
Orkar inte mycket mer så här mitt i veckan.

Jakob är vikarie för Maria på hennes jobb och kommer snart
hem inför morgondagens arbete.
Han har jobbat kväll på sitt andra arbete oxå ikväll.

Veckans Tee hoppar jag faktiskt över idag,
som gräsänkling känner jag att jag kan göra lite som jag vill...
Hehe

Det blir desto bättre Tee´s nästa gång.

2 Kommentarer
Postat av: Fred

Grattis dude, du vann!

Skicka mig ett mail på [email protected] med din adress så slänger jag iväg skivan!

Peace min långa vän!

2011-01-12 @ 20:43:23
URL: http://woodsmanfred.blogspot.com/
Postat av: bitterfittan

tack för det (:

2011-01-12 @ 21:16:02
URL: http://frokenbitterfitta.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: