Hemma efter en helg med härlig Rock ´n´ Roll!!!

Med tunga, härliga rocktoner ännu klingande 
i våra huvuden är vi nu åter hemma igen.
En riktigt kul och häftig helg har vi bakom oss.



Med våra vänner Petra och Pierre åkte vi norrut i fredags
och bokade in oss på vårt boende på Wendelsbergs
folkhögskola.



Sen var det en massa strul med biljetterna på grund av
MYCKET osmidigt hanterande av Biljett.nu.
Maria fick stå i kö i över 1.5 timmar för att hämta ut våra biljetter.
Men till sist blev det klart och vi kom in på Ullevi och
kunde rocka loss till Iron Maiden ihop med 57.000 andra rockers.

 

   

Riktigt gött!
Gammal hederlig rock ´n´ roll och en härlig
stämning i den stora publiken.

Träffade oxå våra vänner Mia och Henrik på plats.
Dock lyckades vi tyvärr inte fånga dem på bild.

Under lördagen gjorde vi Göteborg.
Töserna shoppade friskt medan Pierre och jag "upptäckte"
en riktigt trevlig pub, Stagedoor, där vi väntade in töserna
efter deras shoppingtur.



Turen på stan var go´, mycket god mat och trevligheter
och alldeles perfekt väder.

 

Söndag var det dags för Rock ´n´ Roll igen!
Den här gången slapp vi ju strulet med biljetterna innan,
så då hade vi ju tid att förfesta lite innan.
Petras och Pierres vänner Annika och Robert kom också.
Återigen hamnade vi på Stagedoor och här träffade vi ett
par riktigt roliga norrlänningar varav en av dem var lika lång som jag
och hade en riktigt cool Tee på:



   

På Ullevi träffade vi också vår gode vän
och min teaterkollega Peter.
Ja, ni minns drängen som jag bankade hårt i 1811.



Så blev det också en minibloggträff med
Charlotte, alias Radiogirl.



Kul att träffa en bloggkollega på riktigt och 
Charlotte var precis lika trevlig som hon verkar i sitt skrivande. 

Träffade också ett roligt gäng Göteborgare och 3 roliga Skåningar
där en av dem, Stefan, var 5 cm längre än mig.

 

Imponerande och stackars de som hamnade bakom oss 2...

Rocken då...?
Anthrax följdes av Megadeth, sen Slayer och så Metallica sist.

 

   

Riktigt fett ös och högtryck rätt igenom!!!
Det var tydligt att passionen mellan banden på scenen
och oss dryga 55.000 i publiken var ömsesidig.

Riktigt gött!!!

Idag, måndag, var vi rätt trötta och slitna
men samtidigt VÄLDIGT nöjda.
På vägen hem åkte vi inom Ullared och shoppade.

   

En intressant upplevelse...
Inte särskilt rockig, även om det var många fler än oss med
"The Big 4"-Tee´s på,
men intressant.

Nu är vi hemma och softar tillsammans och veckans låt
blir såklart kopplad till helgens upplevelser...

Metallica - Coming home

7 Kommentarer
Postat av: Wiilow [Foto tankar Känslor]

Lät helt UNDERBART och fantastiskt...förutom kön med biljetterna då:(



Kram

2011-07-05 @ 02:37:28
URL: http://wiilow.blogg.se/
Postat av: Hatte ;)

Välkommen hem till skåneland :) Det ser verkligen ut som ni haft kul :) Själv har jag ju intresset ... ;) häst så denna veckan blir det några Falsterbo turer ;) Ha det bra

2011-07-05 @ 10:00:03
URL: http://rodhakensjunger.blogg.se/
Postat av: charlotte

Kul att ses! Metallica rockade!! Vilken kväll :) Jag har fortfarande inte kommit hem....

2011-07-05 @ 11:09:50
URL: http://radiogirl500.blogspot.com
Postat av: MickeW

Ser ut som ni hade en kanonhelg :)

2011-07-05 @ 14:13:14
URL: http://rockerfarsan.wordpress.com
Postat av: Morwen

Jag är så avundsjuk! Jag var så ledsen att jag inte kunde vara där och se mina husgudar.. :(



Men låter som att ni hade en fantastisk helg! :)



Sv: Tack, och hoppas din midsommar var bra den med, har inte varit online så mycket den senaste tiden så har varit lite dålig med inlägg och kommentarer.. :D

2011-07-06 @ 11:45:30
URL: http://screamwithme.blogg.se/
Postat av: DANIELA

Maiden var snuskigt bra!



Dock är jag äckligt bitter över att inte kunna se big 4 men men, jag fick nöja mig med att sitta utanför arenan, haha.

2011-07-07 @ 13:18:26
URL: http://danies.blogg.se/
Postat av: Emelie

grym låt!

2011-07-13 @ 20:57:32
URL: http://wickedtime.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: