Kulturell onsdag i min födelsestad.

Tog pågarna med på en tur till
min födelsestad, Helsingborg, idag.
Det blev en härlig heldagstur och vi
körde det kulturella och historiska spåret hela dan.

Först av allt åkte vi till Fredriksdals-friluftsmuseum.



En plats jag besökt många gånger under min uppväxt.
Trädgårdar, muséebyggnader, djur...

   

   

...och såklart teatern där Nils Poppe var teaterchef och
skådespelare under många år.



Efter Fredriksdal åkte vi och hälsade på pojkarnas farmor
på kyrkogården.



Inte så länge sen jag var där senast,
men det var ett tag sen grabbarna var där.

Sen vidare till Sofiero.
Gustav VI´s härliga sommaresidens där nuvarande kungen
och alla hans systrar vuxit upp.
En otroligt mysig plats!
Det blev många roliga fotoögonblick med
mina glada och spralliga söner.



       

   

 



Ibland kan det vara svårt att hitta rätt vinkel
och att få objekten att stå stilla...

 

 

...men till sist blir det oftast bra.



Trötta efter en varm heldag och
nu är det avkoppling här hemma.
Gött!

1 Kommentarer
Postat av: Charlotte

Vad trevligt ni verkar ha det i skåne :) Sv: tack, jag hoppas också att mina ben slutar göra ont snart och att jag kan sova!!

2011-07-20 @ 23:39:21
URL: http://radiogirl500.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: