Sol = Harley!

Äntligen sol igen!!!
Det har vi verkligen inte blivit bortskämda med i år.
Och sol betyder hojåkande!!!



Jag tog en tur med Isak på hojen idag då han skulle in
till Lund och fixa lite.
På vägen hem skulle jag köra rakt genom en liten rondell inne i Lund
och en bil kommmer från motsatt riktning i rondellen.
Eftersom puckot inte blinkar så tar jag för givet att han också ska rakt genom,
men han ska svänga vänster vilket ger mig ett par meter till godo
för att inte bli påkörd av honom.
Jag ger honom fingret och hör honom skrika nåt tillbaka vilket ger mig
orsak att försöka överrösta min mullrande motor och vråla:
"BLINKA FÖR HELVETE!!!"
Om han hörde det eller ej, vet jag inte, men skönt var det att vråla.

På facebooksidan HarleyRiders-Worldwide läste jag ett riktigt bra citat:

"Save a biker - Open your fucking eyes!!!"



Sen blev det lite poserande kring hojen för mig
och mina blivande Bikersöner:

   



Maria har passat lille Kalle idag och därefter umgåtts med
Malin och Magnus och alla småkusinerna och kommer snart hem.

Nu är det dags för lite trädgårdsröjande och sen är det
GRILLTIME!!!

GÖTT!!!

Rock on!

5 Kommentarer
Postat av: Metalnallen

Jo, det blir lät så! Jag ser när vänner varit inne på datorn, så står på deras nick och mail, så man får läsa innan man kommenterar någonstans :)



Ja, det känns som de är lite av grunden av rock´n´roll, speciellt Lemmy, de har ju aldrig riktigt följt strömmen, utan helt och hållet kört på sin stil, och har därför inte sålt lika mycket album, men det är ju så det ska vara, man ska köra på det man älskar, inte vad skivbolagen vill att man ska spela!

2011-07-31 @ 17:57:47
URL: http://metalnallen.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Oj vilken tur att det inte gick värre! Folk kör som krattor i rondeller och blinkar lite hur som helst eller inte alls... Det värsta jag har sett var en bil som tog vänstertrafikvarianten genom en rondell. Bilen var engelsregistrerad. Såklart.



sv: Vi brukar undvika stranden så här års. Vill vi bada åker vi antingen till Guardemar (som har en jättelång strand) eller går ner till ”andra sittningen” runt 14-tiden. Då går många hem för att äta och ta siesta så då kommer man ner på stranden utan att behöva använda skohorn :-)

2011-07-31 @ 19:47:28
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Camilla

Fy vad otäckt,det där som hände i rondellen.

Vilken tur att det gick bra.

Sol idag också?

Det har givetvis vi :)

Ha det bäst!

2011-08-01 @ 08:41:03
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Viola Vamp

Vilken jubelidiot! :O



Låter nice med grillning.



Ha en fortsatt trevlig afton!



2011-08-01 @ 20:42:55
URL: http://blogg.amelia.se/violavamp
Postat av: Michalw

Tur att det inte gick betydligt värre i rondellen. Hoppas han hörde vad du skrek.

2011-08-04 @ 11:52:05
URL: http://rockerfarsan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: