Ord...

Att blogga är ibland det enklaste som finns....
...jag vet precis vad jag ska skriva och fingrarna bara flyger 
fram över tangenterna.
Men ibland har jag idétorka och har ingen som helst aning
om vad jag ska skriva.
Ibland finns de där stunderna när jag har alldeles för mycket att skriva,
så jag har ingen aning om var jag ska börja...
 
Men det är alltid intressant att jobba med orden och se vad slutresultatet blir.
Ord är ju egentligen bara en samling bokstäver,
men när de sätts samman får de en innebörd.
 
Idag tänkte jag forma mina ord till att beskriva den känsla jag haft idag
och hur jag bearbetade den.
Pojkarna återvände till sin mamma idag och det ger lite olika
känslor vid olika tillfällen.
Ibland känns det helt ok, ibland ger det en känsla av tomhet och saknad.
Så var det idag...
En känsla av tomhet och saknad.
Jobbigt!
 Hur hanterade jag då detta?
När jag kom hem från jobbet, så pussade jag hustrun och kramade bonusdottern,
sen klädde jag mig i läder och satte mig på min Harley och tog en tur.
Typiskt nog så började det regna precis när jag bestämt mig
för att ta denna tur, men då bestämde jag mig för att trotsa regnet 
och ändå ta min tur.
Inte lika skönt som om det hade varit sol, 
men tillräckligt skönt för att placera ett leende i mitt ansikte.
Jag saknar ännu sönerna, men jag kan hantera denna saknad bättre nu,
mycket tack vare min Harley.
 

 
 
Dessa ord skrev jag i maj om min Harley:
 
Harley Davidson is the only therapy you need.
When you´re feeling down...
Ride your Harley, because it puts a smile in your face.
When you´re feeling sad and full of sorrow...
Ride your Harley, because it puts a smile in your face.
When you´re feeling angry or furious...
Ride your Harley, because it puts a smile in your face.
When you´re heartbroken and feel lonely...
Ride your Harley, because it puts a smile in your face.
When you´re happy and everything feels good...
Ride your Harley, because it puts a bigger smile in your face.
Because Harley Davidson is the only therapy you need!!! 
 
Mikael P Wilson
Riding my Harley
 
Min Harley är min meditation,
hitta din meditation så blir livets sjögång mycket lättare att hantera.
 
Live to ride, ride to live!!!
3 Kommentarer
Postat av: Hatte

Så fina ord :) <3 ... jag skulle kunna bytt ordet Harley mot Robin Sings ;) ... namnet på den där hästen :)
Sköt om er <3

2012-08-28 @ 22:23:04
Postat av: Sand mellan tårna

Håller med dig. Ibland har man hur mycket som helst att skriva och ibland står det still.
Kan förstå att det är jobbigt när grabbarna åker till mamma men snart är dom hos dig igen=)Till dess får du krama fru, bonusdotter och harley;)

2012-08-29 @ 08:31:27
URL: http://sandmellantarna.com
Postat av: Mallan

Så fint..... Ja, passa på nu att ta dina turer innan det är dags att ställa in hojen för säsongen :-)

2012-08-29 @ 20:52:58
URL: http://mallaochlouise.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: