2012 års resumé...i stora drag.

Årets sista söndag har spenderats väl.
Som vanligt blev det gymmet, sen har vi haft svärfar här och han har
målat om och fixat till trappan.
Han är inte klar än, men snygg blir den. 
 
I morgon är det ju sista dagen på året, nyårsafton, och 2012 har varit ett bra år.
2013 kommer att bli ett mycket intressant år, vi har redan många 
MYCKET intressanta saker på gång!
 
Men innan vi firar in 2013 så måste vi ju säga adjö till 2012, så här kommer en liten resumé:
 
2012!!!
 
Januari var jag med min bikerbroder Magnus och min kontaktungdom Robin
i Göteborg på den stora MC-mässan och det kändes som ett bra avbrott
från vinter och kyla.
 
    
 
februari var det dags för inspelningen av mitt livs första egenskrivna manus.
 
    
 
En hel helg gick åt till en riktigt kul inspelning med ett helt fantastiskt gäng!
Fortsättning följer.
 
Mars månad firade jag 3 år som bloggare och bytte min design med hjälp av Tant Kim.
 
  
 
Det blev en rätt stor förändring...
 
April är en rätt aktiv månad med 2 födelsedagar, (Isaks och min),
men den här gången var det en annan kille i familjen som tog den stora uppmärksamheten,
nämligen Gabbe som konfirmerades:
 
  
 
En strålande insats av yngste sonen.
 
maj körde jag med i en charityrun för Barncancerfonden...
 
 
...som ju tyvärr inte gick så bra eftersom jag fick punktering på hojen.
SUCK!!!
De tekniska problemen med våra fordon fortsatte under denna månad då vindrutetorkarna
på bilen lade av mitt i ett regnväder och det var både svårare och dyrare att fixa
än vad vi hade trott. Men till sist löste vi det också.
 
Men det slutade ju inte här med teknsikt strul.
Hojen tvärstannade en solig och härlig hojdag 3 kilometer hemifrån och vägrade starta.
 
 
Det blev månadens träningspass att rulla hem 350 kg Harley 3 km i strålande sol
och nånstans kring 20-25 grader.
Puh!
Sen stod hojen still hemma ett tag tills min gode vän och mekare Jörgen 
löste problemet.
 
Bardainspelningarna började denna månad och det blev ett kul filmjobb,
att spela rollen som "Dräparen" i Prins Silas´ armé.
 
  
 
Riktigt kul!
 
Juni, där duggade studenterna tätt.
 
 
Mellansonen Isak, såklart, men också brorsonen Nicklas, vännen Annes dotter
Lovisa och båda mina kontaktungdomar.
Full action!!!
 
Dessutom denna månad fixade svärfar Lars vår härliga spaljé i trädgården.
 
 
Härliga stunder hela sommaren efter det.
 
Juli, semestertider. HÄRLIGT!!!
Trots VÄLDIGT skiftande väder hann vi med en hel del grillande här hemma i trädgården 
och en massa sociala stunder med både nya och gamla vänner.
 
 
Sommaren ÄR min favoritårstid!!!
 
En tur till Bakken i Danmark med hela vår och hela Marias familj blev en riktigt 
lyckad tur!
 
    
 
Lika lyckad som vår tur till High Chapparral!
 
    
 
Riktigt kul!!!
 
Augusti blev en förändringens månad...
Jag bytte arbetsgivare från Malmö till Lund och jag möttes bokstavligen av 
öppna armar i Lund.
 
Denna månad avslutade jag min semester med en stor Harleyträff i Hässleholm med 
Harley Davidson Club Sweden.
 
       
 
En riktigt härlig helg!!!
 
Denna månad spelade vi in vår Trailer till vårt långfilmsprojekt.
 
 
 
Den blir grymt bra!!!
 
September började med den årliga cykelfesten!
 
 
En riktigt kul tradition där vi kombinerar social samvaro med god mat, dryck och motion.
Dessutom lär vi känna nya trevliga människor varje år.
 Ett vinnande koncept!
 
oktober var det dags för Sci Fi mässan i Helsingborg där vi träffade en hel del 
kända karaktärer.
 
 
Sen slutade månaden med den stora händelsen för året.
Sönerna och jag reste till BELLA ROMA!!!
 
    
 
...och den resan varade ju ända in i november.

RIKTIGT härligt!!!

Den största nyheten denna månad var ju tyvärr när vår lille Rockpippi 
Anton lämnade oss.
 
 
Det känns fortfarande tomt utan hans kvittrande i huset, framförallt när 
vi sätter på en rockplatta.
 
Så var vi åter framme i december och här var det träning, 
Elvisupplevelse och julfirande...
 
 
...och nu är vi framme vid nyår.
 
Ett bra år med mycket social tid med goda vänner och familj, men också mycket arbete
och för min kära hustru så blev det till att dra i handbromsen och stanna upp ett tag.
Hon har fått sig en ordentlig tankeställare och blivit duktig på
att säga nej till extra uppdrag och extra ansvar.
Det kostar ibland för mycket att vara duktig på det man gör.
 
Men som sagt, 2012 var ett bra år och 2013 kommer att bli ett 
FANTASTISKT år!!!
 
 
Gott slut på er alla och 
ROCK ON!!!
4 Kommentarer
Postat av: cecce

Ett händelserikt år:-)! Härligt!
Passar på att önska dig ett riktigt Gott 2013!

Kram cecce

2012-12-30 @ 20:45:03
URL: http://www.ceccesblogg.blogg.se
Postat av: Ama de casa

Det hände verkligen mycket detta år - mest kul saker också :-)

Gott slut - och Gott Nytt!

2012-12-30 @ 22:19:04
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: camilla

Underbar års resumé!
Som sagt..snart får du se min :)
Jaha du..du är också ett Aprilbarn :)
Gott Nytt År!!
Kram!

2012-12-31 @ 08:10:03
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Carro

Oj vilket år du haft - härligt :)
Studenten kanske och ditt manus kanske är det du först kommer ihåg? Eller i och för sig ska man, eller behöver i alla fall, inte rangordna.
Önskar dig nu ett riktigt riktigt bra avlust på det här året.
Kram kram

2012-12-31 @ 10:32:39
URL: http://www.carrosfmf.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: