Sweet saturday!!!

Igår Afterwork, idag träning, gris och nu mys framför brasan.
 
Igår var det Afterwork och det blev som väntat en kul kväll!
Vi blev 13 personer och det blev god Marockansk mat med god dryck till
och många, många skratt. 
Ett härligt gäng!!!
 
Det blev också en sen kväll, så jag behövde en timmes extra sömn i morse
innan jag gav mig iväg till gymmet.
Fidde hade då redan kört sitt pass, han är lite mera morgonmänniska än jag.
Lite extra stolt efter träningen idag efter en sen kväll igår med några kalla, goda öl.
Det kändes gött!
 
I eftermiddags åkte vi iväg till Höör och hämtade "vår gris".
Vi har beställt en halv gris av en bekant som har en liten gård.
Detta var 3:e gången vi fått kött från honom och inget "köpekött"
kan jämföras med detta. En ekologiskt ppfödd gris.
MUMS!!!
 
 
 
Jag fick åter nytta av mina gamla kunskaper som styckare.
Det var mitt första jobb efter gymnasiet. Väldigt välbetalt,
men ett mycket tufft arbete, så jag jobbade bara med det i ett halvår,
men en hel del av kunskaperna sitter kvar.
 
Maria har varit lite krasslig idag och har frusit och varit trött.
Nu mår hon lite bättre och sedan brasan tänts här hemma för att jaga bort all
vinterkyla från hemmet så har mysfaktorn höjts flera snäpp.
 
 
 
Life is good so keep on rockin´!
1 Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Att stycka är inte det lättaste. Jag bad att få en "kurs" när jag jobbade på Skansen. Efter att vi med stor möda och stort besvär hade styckat en visent så sa min förman:
- Ja, nu vet du hur man INTE gör när man styckar ;-)

2012-12-09 @ 18:26:02
URL: http://amacasa.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: