Gästbloggare nummer 4...

Så var det dags at ta emot ännu en gäst på min blogg.
Den här gången är det Ztizze! Ännu en blogg jag upptäckt
tidigt och sedan fortsatt följa.
En riktigt kul kille, som jag genast överlåter ordet till:
 
 
Ztizze
 
Ohoj Hårdpoppare och seglarvänner !

Ztizze var namnet och tillförordnad gästbloggare är titeln för dagen.
En inbjudan om att gästblogga här på Mickes blogg
ja den leker man inte krig med så det tackade jag naturligtvis ja till utan att tveka.
Vem är jag då kanske någon undrar och jag är då
helt enkelt en lagomt lortig men stabil hårdrockare från Hälsingeskogarna.
Numera avdankad hårdrockscoverbandsmusiker (långt ord)
som fördriver fritiden med att mest göra så lite som möjligt
men naturligtvis så brinner jag för musik och går gärna på festivaler och konserter
så fort ekonomi och tillfälle ges.

Jaha man skulle tydligen välja kategori också och
då drämmer jag till med den filosofiska "Konsten att leva och att överleva".
Jag kan ju inte skryta med att jag har åkt räkmacka genom livet
och jag har ganska så nyligen gått igenom en uppslitande skilsmässa
men jag hävdar bestämt att det som inte dödar härdar och efter regn kommer solsken.
Min livsfilosofi är att man ska försöka njuta så mycket man kan
mellan jobb och andra "måsten", unna sig lite vardagslyx
och göra spontana saker istället för att slaviskt planera
och försöka ha kontroll på allting.
Kanske har jag rätt, kanske har jag fel men det fungerar i alla fall för mig.
Naturligtvis så hänger rubriken "Konsten att leva och att överleva"
på omständigheter och förutsättningar när allt kommer omkring.

Just nu försöker jag bara att överleva till semestern
då jag har begravt mig själv i jobb och övertid så jag nästan går på knäna nu.
Så gott folk mitt råd är kanske en aning ytligt men lev och njut när
tillfälle ges, unna er den där grejen/resan som ni gått och tvekat på,
kort och gott gör roliga saker !
Men sensmoralen i detta inlägg är ändå
"Mitt yttre kan jag göra om till något jag har bestämt,
men du kommer alltid höra min norrländska accent"
 
Tack för de orden Ztizze!
 
Har ni missat mina tidigare gäster så finns de här:
Grodan
Grimgoth
Metalnallen
 
Rock on!
 
5 Kommentarer
Postat av: Grimgoth

Satan va kul att detta fortsätter med mer grymma ord och gästbloggare!

2012-06-27 @ 20:38:13
URL: http://grimgoth.blogg.se
Postat av: Camilla

Kul med gästbloggare.
Kram!

2012-06-28 @ 08:22:50
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Camilla

Synd bara att kommentarerna försvinner idag :(

2012-06-28 @ 08:23:21
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Art By Tina - Konst & Fashion

Kul med gästbloggare. Får ta och kika in hos honom.

2012-06-28 @ 10:23:28
URL: http://trueborn.blogg.se
Postat av: Grodan

Kul läsning!

2012-06-28 @ 15:58:58

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: