Låååång väntan....

Idag har det varit en ganska speciell dag...
Under ett par månader har jag haft ont i min högra häl
och för ca 1 månad sen tog jag kontakt med vårdcentralen här i byn
och hamnade då hos sjukvårdsupplysningen där de gav mig en ordination på
hur jag skulle hantera detta.
Jag har följt denna ordination till punkt och pricka, men smärtan har inte försvunnit
och i morse hade jag så ont när jag vaknade att jag knappt kunde
stödja på foten alls.
Nu får det vara nog tyckte jag och tog kontakt med sjukvården igen.
Efter diverse telefonsamtal hit och dit bestämde jag mig till sist för att åka till akuten.
 
Vid en filminspelning brukar det vara 90% väntan och 10% action.
Sjukvården är snäppet värre.
Vid ett sjukhusbesök är det 95% väntan och 5% action.
 
6 timmar på Lunds lassarett har jag spenderat idag och blivit utfrågad, undersökt och röntgad.
Resultatet blev att jag fick exakt samma diagnos och ordination som
när jag ringde sjukvårdsupplysningen, med ett litet tillägg. 
Jag kunde vända mig till en naprapat för att få behandling.
 
En lagom spännande dag, eller hur?
Men det har varit positivt idag också.
Sönerna har kommit hem och jag och min Bikerbroder Fidde har gjort vårt
andra träningspass.
Nu är vi igång!!!
 
 
Rock on!!!
 
1 Kommentarer
Postat av: Carro

Lustig jämförelse mellan film och sjukvård :-)
Sååå tjatigt att vänta. Har bytt till en privat klinik nu och där slipper man vänta, tack och lov :-)
Kul att sönerna kommer hem och tummen upp för träningen!
Ha en härlig dag, nör du läser det här har du nog fått helg :-D

2012-11-16 @ 11:03:43
URL: http://www.carrosfmf.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: