Aktiv fredag.

Ja, igår hade vi ju en riktig slappedag,
men det tog vi igen idag.
Svärfar var här och tillsammans med honom byggde Maria ett trädäck
till en hörna i trädgården.
 
 
 
De var riktigt duktiga!!!
Nä, jag hade ingen del i det arbetet, sånt lämnar jag till dem som kan.
Jag gjorde annat under tiden, flyttade en massa jord som vi grävt upp i trädgården,
fyllde på singel där det ska vara och så.
Jo, just det, jag satte ihop vår nyköpta rullebör, eller skottkärra som det heter 
i resten av Sverige.
 
 
Det gick lätt, men då den är helt i metall och legat i solen ett par timmar innan
jag började sätta ihop den så var den VARM!!!
Jag hade nästan behövt ugnsvantar för att inte bränna fingrarna av mig.
Men det funkade utan vantar också efter ett tag...
Man vänjer sig rätt snabbt.
 
Sen var det ju slutligen dags att tvätta och putsa hojen igen,
för den var VERKLIGEN skitig!!!
 
 
Lite drygt 2 timmar senare ser den ut så här:
 
 
 
Skinande och glittrande blank igen.
Gött!!!
 
Med tanke på detta arbete så lägger jag faktiskt ut en passande låt istället för
den vanliga fredagshumorn.
 
Motörhead - Shine
 
 
Nu är det dags för lite god mat och sen kommer vi att ta 
det RIKTIGT lugnt ikväll...
 
Rock on!!!
4 Kommentarer
Postat av: Wiilow [Foto Tankar Känslor]

Rullebör hihi vad häftigt det lät, har aldrig hört det förr :) Kan tänka mig att den var varm ja..
Oj sikken skillnad det blev efter att du putsat Hd ´n. Min kära lilla moppe ska få sig en ordentlig genomgång snart då jag slarvat för möe.
Ha nu en underbar helg. Kram

2013-08-03 @ 01:33:18
URL: http://wiilow.blogg.se
Postat av: camilla

Så där ja...nu är den blank och fin igen :)
Hoppas att vi får se slutresultatet på trädäcket :)
Kram!

2013-08-03 @ 08:36:40
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Millans Värld

Vilken härligt produktiv dag ni hade.
Ha det fortsatt bäst!

2013-08-03 @ 11:55:56
URL: http://millansvarld67.blogspot.se/
Postat av: Micke

Jo..bra låt det där..den plattan mottogs ju inte väl bland fansen när det begav sig..men jag älskade den..toppenplatta, och jag tror de flesta fans har ändrat sin inställning efter alla dessa år när de nu fått reda på alla omständigheter i bandet när det begav sig.

Jo..en hoj ska ju glänsa ;)

Ha de gött.

2013-08-03 @ 12:42:17
URL: http://guldkryckan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: