Buller...

Då var det officiellt...
Efter mer än 20 års arbete med högljudda barn och ungdomar,
plus 2 bullriga hobbies, (Rock ´n´ Roll och Harleys),
så har jag slutligen fått en bullerskada i vänstra  örat.
 
 
Jag har haft tinnitus i örat sen i april efter att en av våra elever skrek 
väldigt högt och gällt rakt in i örat och det var händelsen som gav den slutliga skadan.
Folk säger att det brukar lägga sig efter ett tag,
så därför väntade jag tills nu, innan jag gick till läkaren.
Men, min tinnitus vägrar ge sig och nu var det alltså dags och då fick jag denna bekräftelse.
Vänstra örat har en markerad bullerskada och högra örat har en begynnande.
 
Det klassas som arbetsskada och läkaren sade att de yrkesgrupper som 
arbetar på förskolor, (som Maria), och med autistiska barn, (som jag), 
hör till deras vanligare yrkeskategorier.
 
Nu ska det registreras hos min arbetsgivare, sen får vi se vad som händer...
 
Livet e´ tufft ibland...
 
Rock on!!!
7 Kommentarer
Postat av: Znogge

Drabbade en av mina kollegor också. Mitt tinnitus fick jag däremot efter att ha varit på för många konserten med hög ljudnivå så nu är jag försiktigheten själv. Tycker det har lagt sig en del men det har tagit år tyvärr :-( Hoppas det bättrar sig!

2013-08-21 @ 22:13:49
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Hatte

Ledsen att läsa :( men som tur är brukar pipen lägga sej precis som du säger, men hörselskadan består ju tyvärr :(
Det är väldigt vanligt men inte mindre trist för den som drabbas för det.
Kram Hatte

2013-08-21 @ 22:58:43
Postat av: camilla

Nä...stackars dig.
Hoppas att du får ut det som arbetsskada.
Kram!

2013-08-22 @ 07:58:18
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Art By Tina - Konst & Fashion

Fy då, låter inget vidare alls. Gissar att det är svårt att göra någonting åt...har flera vänner som har mildare grader av tinnitus - efter högljudda nattklubbar & konserter - och det får dom leva med. Öronen är känsliga saker. Men är det på grund av jobbet borde man åtminstone få någon typ av ersättning..inte för att det skulle hjälpa besvären direkt.

2013-08-22 @ 08:50:54
URL: http://trueborn.blogg.se
Postat av: ztizze

Välkommen till klubben. Jag har spelat sönder öronen, år i replokaler och stökiga krogspelningar utan öronproppar har satt sina spår.... Men man vänjer sig :S

2013-08-22 @ 09:26:40
URL: http://ztizze.blogg.se
Postat av: AFA Försäkring

Hej!

Jag jobbar med uppsökande kundtjänst för AFA Försäkring och såg
att du skriver att du har en arbetsskada.

Du kan ha rätt till ersättning från oss om du jobbar på en arbetsplats som har kollektivavtal (och 90% av alla anställda i Sverige täcks av kollektivavtal).

Här kan du läsa mer om vår arbetsskadeförsäkring: www.afaforsakring.se/arbetsskadeforsakring

Ring oss på 0771-88 00 99 mellan 8-17 på vardagar så kan vi hjälpa dig vidare.

Vill du veta mer om uppsökande kundtjänst och hur vi hittade dig kan du läsa det här:
www.afaforsakring.se/uppsokande_kundtjanst

Vänliga hälsningar
Fredrik
AFA Försäkring

2013-08-22 @ 10:03:53
URL: http://www.afaforaskring.se
Postat av: Carro

Aj då :'(
Tyvärr är det ju lätt hänt om man har sådant yrke... Jag borde kolla hörseln också med tanke på mitt musikjobb också, där jag har varit allt annat än aktsam. Men, istället för att höra dåligt, har jag superkänslig hörsel. Kan bli galen om en TV-apparat är på med hög volym, eller som när det blir reklam på TV4 och de höjer ljudet med typ det dubbla...

Hoppas att allt löser sig på något bra vis !

Ha en fin kväll :)

2013-08-22 @ 16:19:22
URL: http://www.carrosfmf.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: