Det är ju så...

...att jag väldigt ofta skriver om hur underbart härligt det är att köra hoj.
 
 
Jag är medveten om det, men det är 
precis så underbart härligt som jag FÖRSÖKER beskriva det.
Alla ni som också kör vet precis vad jag pratar om och ni som inte vet,
er råder jag att ta chansen att åka bak om den ges.
Att åka bak är INTE samma känsla som att köra själv, men en LITEN försmak.
Det är ju inte ovanligt att de som börjar med att åka bak, 
ganska snart får lust att köra själv.
 
Nu är det ju så att det finns mängder av olika sorters hojar och körkänslan är ungefär
lika olika som hojarna, men för min egen del är det ju Harley Davidson som gäller.
Har du en Harley behöver du ingen terapi, psykiatri eller ångestdämpande medicin.
Allt får du ute på den öppna vägen, för har du någonsin sett en Harley
parkerad utanför en psykologmottagning???
Skulle inte tro det, va?
 
 
 
Jag tog mitt bilkort 1982 och sen tog jag mitt MC-kort 1990.
Min första hoj var en Kawasaki LTD 1000 från 1982, eller möjligen 1981.
En go´ hoj var det, en glidare, men med 100 hästar, så jag kunde dra ifrån alla närgångna 
bilar som sniffade för nära bakom mig.
Den hojen hade jag i 4 år, sen var jag tvungen att sälja den på grund av utbildning, barn och
förlust av en bra vinterförvaring.
De vanliga skälen för många.
 
Året efter hade jag en GRYM abstinens efter att köra hoj och då lät min gode vän, Bönna,
mig få låna sin hoj, nämligen en Harley Davidson Softail Classic.
Detta var den första Harley jag någonsin kört och
det tog inte många mil förrän jag var HELT fast i Harleykänslan.
Att köra Harley var något helt annat än att BARA köra hoj!!!
...och på den vägen är det.
 
 
Men jag är inte den som dömer andra efter vad de kör.
Huvudsaken är att de kör.
Men för min egen del finns det bara en hoj...
 
 
...och den får mig att må RIKTIGT bra!!!
 
 
Live to Ride, Ride to live!!!
1 Kommentarer
Postat av: Carro

Inte ska du ursäkta dig :) Tycker det är härligt att lyssna och smittas av den glädje folk inför olika saker, oavsett vad det är :)
Och du förresten... nu när du kör så bra på gymmet och hoppas jag verkligen att du kör the tough line och åker med avklippta armar på jackan ibland ;)

Ha en jättefin kväll!

2013-08-29 @ 17:26:29
URL: http://www.carrosfmf.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: