Härlig sommarmåndag!!!

Många vänner och bekanta hade sin första arbetsdag idag
kunde jag läsa på flera statusupdateringar på FB.
Men inte vi inte...
Maria har 2 semesterveckor kvar och jag har nyss påbörjat min sista.
GÖTT!!!
 
Idag var det en riktigt varm sommardag och vi spenderade den på Österlen.
Vi blev hembjudna till Marias bror Magnus och svägerska Greta och deras pågar i
deras sommarstuga i Knäbäckshusen.
Knäbäckshusen ligger mellan Kivik och Simrishamn för er som inte är så hemma på
den Skånska geografin. ;-)
 
Vi tog med oss Elles kompis Ella och spenderade en stor del av dagen på beachen.
 
 
En dag med både action och avkoppling.
 
(Marias collage).
 
Beachen ligger på promenadavstånd från stugan och i stugan bjöds vi sen på god
mat och dryck av värdparet.
 
  
 
Gött!!!
 
Lille Kalle gillar att träffa sin favorit"farbror".
 
 
Knäbäckshusen är en verklig oas i tillvaron.
Lugnt och skönt och vi känner hur både kroppen och själen
mår riktigt bra av detta lugn.
Ja, ska vi köpa en sommarstuga nån gång så ska den köpas i Knäbäckshusen.
 
Trots att det är semester så är det ju ändå måndag och då ska jag ju spela veckans låt,
eller hur?
Jag läser ju just nu Ace Frehleys bok, "No regrets"...
 
 
...och den är en mycket roande och intressant inblick i ett stycke rockhistoria.
Som gitarrist och en av originalmedlemmarna i KISS så har han mycket kul att berätta.
Veckans låt är den första han skrev till bandet 1973 och var med på deras allra första 
Demo de spelade in ihop med 4 andra låtar som alla nu är klassiska KISS-låtar för fansen.
 
KISS - Cold Gin
 
 
Rock on!!!
1 Kommentarer
Postat av: Lotta

Då har du ju varit i mina hemtrakter. Men tänk, att fast jag är infödd Simrishamnare har jag bara varit i Knäbäck ett fåtal gånger. Plockade frukt där en höst för många år sedan, men då var jag aldrig nere vid stranden. Har bara varit vid stranden där vid ett tillfälle- våra bröllopsfoton togs där.
Du verkar ha haft en fin dag där i alla fall :).

2013-08-07 @ 23:37:36
URL: http://ekolivmedbrunnshalsan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: