Hemma igen från Harleyhelgen.

Trött och mör, men nöjd med de senaste dygnen på Öland.
Efter jobbet i fredags packade vi våra hojar, Fidde och jag,
och drog iväg mot Öland och Borgholm.
En helg med Harleys och Bikers från hela Europa låg framför oss.
Turen upp gick bra, ok väder, bra tempo och ganska lite trafik.
Första stoppet gjorde vi i Pukavik, där vi käkade innan vi sen körde vidare.
Tankning i Karlskrona och så ännu ett stopp i Kalmar för att kolla mitt framdäck
som ännu strular en del.
 
 
Påfyllning av luft och sen var det var bara på hojarna igen och sen över bron.
Överfarten över bron blev nästan majestätisk.
Inga andra fordon på vår sida, bara Fidde och jag på våra hojar,
sida vid sida i vars en fil...
Härligt!!!
 
Vi nådde Borgholm efter mörkrets inbrott, men inga problem för det.
Parkerade hojarna på vår lägerplats, korkade upp första ölen och
 sen var det tältresning.
 
 
Sen in på festområdet, där vi träffade lite nya och gamla bekanta, och så
blev det öl och Rock ´n´ Roll såklart!
Ett Coverband som utmärkte sig var Dirty Dogs som lirade både
AC/DC, Iron Maiden, Dio, KISS och många, många fler med riktigt bra tryck!
 
 
En bra partykväll!
 
Lördagen innehöll shopping bland all Harleymerchandise där fanns,
flera träffar med gamla vänner, upptäckande av Borgholm som välkomnade
H-DCS med flaggor lite överallt...
 
 
...och upptäckande av det stora området som innehöll Harleys, Harleys och ännu fler Harleys...
 
   
 
...vila och avkoppling i vårt läger...
 
  
 
...och så en kortege med 320 Harleys
som tog oss en bra runda runt ön och slutligen formligen invaderade Borgholm.
Folk gick man ur huse och tittade, vinkade, fotade och filmade alla dessa hojar
och affärsmännen i stan gjorde Big Business på oss.
 
 
 
Kul!!!
 
En bra hojträff innehåller ju också, såklart, utställningshojar och här var årets vinnare:
 
 
 
Både snygga och coola, men den här var också riktigt cool:
 
 
Partyt på lördagen blev lugnare och alkoholfritt för oss,
eftersom vi skulle köra tidigt på söndagen, men där var bra Rock ´n´ Roll,
ölhävartävling och Tatueringsuppvisningar.
 
 
Så i morse var det dags att riva tältet och mullra hemåt.
 
 
En kul helg var det, men TRÖTT är jag verkligen!!!
Hade behövt en semesterdag i morgon också för att vila mig efter denna helg,
men det går ju inte...
Dags att jobba i morgon igen!
 
En härlig helg med ca 2500 andra Bikers  som vi kommer att komma ihåg länge
och just det ja,,, Fidde fick sin Guardian Bell av mig, precis som jag min av honom.
 
 
Så nu är vi skyddade mot alla vägdemoner!!!
 
 
Live to Ride, Ride to live!!!
1 Kommentarer
Postat av: Hatte

Ser riktigt häftigt ut! .. och förstår känslan att ensamma sida vid sida köra över bron :) Coolt!
Ha det gott på jobb imorgon
Kram

2013-08-18 @ 23:20:17
URL: http://rodhakensjunger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: