2 dagar före dopparedagen...

...så lyckades jag lura, eller i alla fall tillfälligt förtränga
PMS-säsongen, (Parked Motorcycle Syndrome), och lyckades ta mig
en LITEN tur med min Harley!!!
Ja, den har ju krånglat, eller rättare sagt så har batteriet krånglat och
vägrat laddas, trots MÅNGA försök. 
Men idag hade jag bestämt mig att idag skulle jag
ta den till värmegaraget för vintern och den skulle köras dit!
Sagt och gjort, det blev startkablar från bilen till hojen...
 
  
 
...och efter ett antal försök så kickade den igång och det där underbara,
högljudda, markvibrerande mullret från motorn kom igång.
Först ett högljutt rytande, sen muller, muller och ännu mera muller.
Det blev ingen lång rúnda, bara några km, men jag log brett hela vägen!!!
GÖTT!!!
 
Förutom min Harleytur, så har dagen gått i precis lagom takt.
Svärfar börjar bli klar med vårt sovrum och ni ska snart få se bilder.
Vi har fått besök av go´a vänner, för vi har verkligen go´a vänner och 
så har Maria och jag fått en massa härlig egentid.
Gött!
 
I morgon har jag sista arbetsdagen det här året och
börjar sen min julledighet.
Det ska bli riktigt gött!!!
 
Rock on!!!
3 Kommentarer
Postat av: Znogge

Visst är det skönt med lediga dagar så här års!

2013-12-23 @ 09:22:15
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

Härligt! Både en fortmoppetur och ett jullov på ingång :-)

Ha en riktigt GOD JUL!

2013-12-23 @ 11:27:51
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Lotta

Där ser man -det milda julvädret har inte bara nackdelar. En liten Harley-tur i december är väl inte helt fel?
Hoppas du får en härlig julledighet!

God Jul på dig :)!

2013-12-23 @ 20:31:54
URL: http://ekolivmedbrunnshalsan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: