Oväntad tisdag!

Ja, den här tisdagen blev inte som det var tänkt.
Istället för att arbeta fick jag agera ambulans och nu vårdpersonal.
Maria öppnade på sitt arbete idag, vilket innebär att hon börjar 06:30.
Jag låg ännu och sov eftersom jag börjar 08:00 och blev väckt av telefonen 
06:33, några minuter innan min klocka skulle ringa.
Maria hade kört omkull med cykeln på den glashala asfalten precis utanför hennes jobb
och slagit sig ordentligt.
 
 
Jag upp och iväg och hämtade henne med bilen, vidare till akuten i Lund
och där gick det faktiskt rätt fort, (tur det är sportlov och många är bortresta).
Hon hade spräckt sitt ögonbryn och fått en ordentlig omskakning av hjärnan,
ingen riktig hjärnskakning, utan en mildare variant.
Hon fick flera blodtrycksfall och kände sig svimfärdig på sjukhuset men det
var helt normalt enligt personalen, eftersom hon har lågt blodtryck.
Vila och "normal" hemmavistlese med 24 timmars tillsyn blev ordinationen,
så nu ligger hon i soffan och blir uppassad av sin man.
Hon är vid gott mod, men har ännu ont i huvudet.
 
Ja, vi har tyckt det hade varit skönt att ha en dag tillsammans för att bara koppla av,
men det var inte riktigt så här vi hade tänkt oss det.
 
Nä, nu får det f-n bli VÅR!!!
Det här vädret är ju livsfarligt!!!
 
Keep on rockin´!!!
4 Kommentarer
Postat av: Jane

Usch ! Vad otäckt. Jag håller med dig nu får det fan i mig bli vår snart.
Hoppas att det går bra och att hon inte har allt för ont stackarn.
Kramar i massor / Jane

2013-02-19 @ 15:20:04
URL: http://janesunderbara.blogg.se
Postat av: Ama de casa

Men så läskigt! Tur att det gick relativt bra trots allt...
Var rädda om er i halkan!

2013-02-19 @ 15:39:12
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: camilla

Ajajajajajaj...stackars Maria.
Vilken tur att hon har en sån snäll man.
Ta hand om henne nu!
Kram!

2013-02-20 @ 08:32:32
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Wiilow [Foto Tankar Känslor]

Stackars Maria...måste gjort rejält ont. Jäkla is!! Jäkla vinter! Skönt att det ändå gick så pass bra ändå. Det kan ju hända mycket då man cyklar omkull. Jag är glad att hon mår oki.
Hälsa henne från mig.

2013-02-23 @ 03:27:35
URL: http://wiilow.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: