Årets första arbetsdag...

Årets första arbetsdag är till ända och även om både jag och 
Maria är rätt trötta så här efteråt, så tycker vi båda att arbetsåret börjat bra.
 Killarna har varit hemma och för Gabbe är det sista lovdagen idag.
Imorgon ska även han tillbax till verkligheten.
 
Apropå Gabbe och sönerna så är vi ju 4 grabbar i familjen som gillar att
spela TV-spel. Elle gillar det också, men Maria gillar det INTE.
Tufft för Maria att leva i den här familjen... ;-)
 
Ett av våra senaste spel är ett spel vid namn "Far Cry 3".
 
 
Detta är ett äventyrsspel som utspelar sig bland farliga djur och
psykotiska banditer på en underbart vacker söderhavsö.
På denna ö finns det också många lämningar från Andra världskriget i form av 
gamla kanoner och bunkrar.
En dag, nu nyligen, när Gabbe spelade så kom just en av dessa bunkrar i centrum och då 
poppade en gammal låt upp i huvudet på mig.
En gammal låt från 70-talet som var en, (av många), favoritlåtar för mig då ett tag.
Den här låten blev ju en självklar måndagslåt...
 
Steve Gibbons Band - Down in the bunker
  
 
Imorgon fortsätter arbetsveckan, så därför är det läge att njuta av denna lediga kväll.
 
Rock on!!!
9 Kommentarer
Postat av: Bitter Sweet And Twisted

Svar: Haha det var fan bra länge sen jag kollade vad som hade hänt på min blogg! Men god fortsättning på dig med! :D

2013-01-07 @ 17:16:53
URL: http://bittersweetandtwisted.blogg.se
Postat av: Ama de casa

Oooo... Nu pratar vi musik som till och med jag minns :-)

2013-01-07 @ 17:31:50
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Anonym

Ni spelar väl bara lite ... ;) gentlemän som ni väl är ...
Tänker så på stackaren Maria som får PW för att ni spelar och spelar ;) hihi
Ha det gott & Hälsa

2013-01-07 @ 19:25:11
Postat av: cecce

Hm...jag är inte heller någon fan av tv-spel. Sorry:-)

SV: Man kan tidsinställa inlägg. Jag gör det alltsom oftast då jag vill sprida ut inläggen. Var på jobbet nio i dag, en timme senare än vanligt. I morgon är det åtta som gäller:-)

Kram Cecce

2013-01-07 @ 22:18:46
URL: http://www.ceccesblogg.blogg.se
Postat av: camilla

Hihihi...nä,hon kan inte ha det lätt ;)
Som min Gubbe...han är ensam mot tre tjejer...
Gissa vem som bruka vinna? Han eller vi? ;)
Kram!

2013-01-08 @ 08:09:03
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: charoline

Nja, min chef utbildar inte i MC och den andra skolorna här ser jag som konkurenter ;) och där lär jag få betala full-pris.
kanske ska ner till Gotland i sommar där jag jobbade förut, tror jag skulle få lite rabatt där. =)

2013-01-08 @ 10:19:35
Postat av: marina

Nja, det där med tv-spel är inte riktigt min grej...men däremot har jag totalt fastnat i div varianter av spel på telefonen :p

2013-01-08 @ 17:56:04
URL: http://www.marinasbay.blogspot.com
Postat av: Carro

Skön låt :-)
När jag växte upp var det mycket tvspel och dataspel, först Commodore 64 och sedan Nitendo. Kommer sen ihåg hur grymt bra grafik man tyckte det var när man började spela spel på riktig dator. nhl 94 va favvon då... Nuförtiden spelar jag dock aldrig ;-) Maria har en något utsatt position när det kommer till spelandet förstår jag, men då får hon ju tid att göra det hon tycker är kul istället :-)

2013-01-08 @ 21:19:04
URL: http://www.carrosfmf.blogspot.se
Postat av: Lise-Lott

Underbart skön låt, tack för tipset, bra musik behövs alltid!

2013-01-10 @ 08:09:02
URL: http://minafyravaggar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: