Iskall tisdag!!!

-16 grader ute just nu!!!
Här inne har vi lite drygt +20 grader,
brasan tänd och töserna har gått och lagt sig. 
Jag har varit och tränat och sitter just nu och kopplar av innan dusch och säng.
 
Det är gött att sitta inomhus med brasan tänd och titta ut på det vackra 
landskapet, för visst är ett vinterlandskap vackert.
Men att gå ut i kylan...
Eller att vakna på morgonen när det ännu är mörkt och gå ut till sin
iskalla bil för att köra till jobbet...
Puh!!!
 
Jag funderar på hur gött det hade varit att emigrera till sydliga breddgrader 
under vinterhalvåret och sen komma hem igen till sommarhalvåret.
Grekland!!! Grekland hade varit mitt val i så fall.
Älskade vår vistelse på Kreta för ett par år sen.
 
    
 
Varmt och gött året runt och såklart skulle jag kunna köra Harley året runt också.
 
 
 
HÄRLIGT!!!
 
Keep on rocking!!!
4 Kommentarer
Postat av: Metalnallen

Ja, det gör ju det, men från april eller maj ska jag vara föräldraledig, så då blir det gött med ledighet även fast det inte är mindre att göra :)

2013-01-16 @ 07:18:42
URL: http://metalnallen.wordpress.com
Postat av: Hebbe

Mors,,Ja,det blir ett gäng gigg,men det är i närområdet Skutskär-Gävle-Sandviken,så det blir nästan inga resor,utan det är nästan gångavstånd,och dom har inte så mycket prylar att släpa på...
Södern på vintern,kanske skönt,,jag brukar ta 2 veckor på Cypern i april-maj,,har varit där 28 ggr...Haé Bra.

2013-01-16 @ 07:26:04
URL: http://farfar0hebbe.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Ja, det där med att emigrera kan jag rekommendera. För oss "råkade" det bli Spanien. Grekland är fint, men språket och bokstäverna är ju rena rama grekiskan ;-)

2013-01-16 @ 11:22:06
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Carro

Hehe, så ni har fått er beskärda del av kyla nu ni också ;)Mys med brasa. Vi har en öppen spis i vardagsrummet, men vi har aldrig använt den, eftersom vi har så pass varmt inne.

Men du, har du varit i Turkiet? Bättre väder än grekland och betydligt billigare. Kanverkligen rekommenderas :)
Ha en fin kväll!

2013-01-16 @ 17:51:21
URL: http://www.carrosfmf.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: