3 dagar kvar till semestern...

...och längtan efter ledigheten blir bara större för varje dag!
Det ska bli SÅ GÖTT att vara ledig!!!
 
Idag, efter jobbet blev det dags att investera i ett par nya solglasögon.
Det blev 2 stycken, ett par för soliga dagar och ett par för gryning, skymning,
 dis, dimma och annat.
 
 
Solglasögon är en förbrukningsvara när du kör hoj,
ja, annars också, såklart, men ännu mera när du kör hoj.
De gamla såg ut så här sen igår kväll:
 
 
Solglasögon är ingen lyx, utan en nödvändighet när du kör motorcykel,
särskilt när du kör med öppen hjälm som jag.
Det är riktigt jobbigt med både sol, vind och regn om du inte har något som skyddar 
ögonen och jag kan lova att en fluga gör RIKTIGT ont när du får den i ögat i 80 km/tim.
Det är också väldigt irriterande att få in en fluga INNANFÖR glasögonen,
det fick jag en gång, så jag vet.
Den fladdrade runt kring mitt öga och försökte komma ut och jag försökte vända huvudet 
i olika riktningar för att den skulle blåsa ut igen.
Allt skedde i ca 80 km/tim och det tog ett par km innan den slutligen försvann.
PUH!!!
 
Live to ride, ride to live!!!
 
 
1 Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Så solglasögon när man kör hoj är inte bara en fluga då? ;-)

2013-07-03 @ 10:42:29
URL: http://amacasa.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: