Arbetsdag 1...

...av de 5 arbetsdagarna jag har i min mellanvecka.
Ja, alltså arbetsveckan mellan mina semestrar. 
 
Strålande solsken, varmt som vid medelhavet och en glad elev som bara vill bada.
Vad göra annat än bada???
 
 
Det är sådana här dagar det är riktigt gött att jobba på fritids på loven.
 
Min närmaste, (och enda), kollega den här veckan, Adde, och jag har haft
en bra början på veckan.
Idag hade han sin första lektion i "att vara en Biker".
 
 
Ja, ha tålamod med honom, det är hans FÖRSTA lektion!!!
Men visst finns det potential i pågen??? 
 Hehehe
 
Men han håller också på att lära sig bli en rocker...
...ja, jobbar man ihop med mig så blir det så bara. 
Hehehe
 
Ska man lära ut något, så är det ju lika bra att börja från början,
så jag började med bandet som lirat ihop i 50 år.
Måndagslåten är till dig, Adde!
 
Rolling Stones - Paint it black
 
 
Nu räknar både Maria och jag ner till semestern...
 
 
4 dagar kvar!!!
 
Rock on!!!
3 Kommentarer
Postat av: Hatte

Jag läste kvällens inlägg med ett leende på läpparna :) ... Det hade varit kul att se Adde som Biker <3 och sommarfritids verkar inte trist. Kanske jag skulle anmäla mitt intresse som vikare till nästa sommar ;)

Må gott!

2013-07-22 @ 22:19:20
URL: http://rodhakensjunger.blogg.se/
Postat av: Lotta

Låter väldigt bra det där med att kunna ha två nedräkningar inför semester under samma sommar :).

Sv: Kan väl hålla med om att det är ganska svittet det där med att springa oxå, men jag försöker göra det på morgonen, direkt jag har klivit ur sängen - innan det blir så himla varmt och jag har hunnit att ångra mig...

2013-07-23 @ 23:35:05
URL: http://ekolivmedbrunnshalsan.blogspot.com
Postat av: cecce

Hej!

Ursäkta sent svar! Är ute med familjen och far runt i sommarsverige och har svårt att få till både bloggtid och kommentarstid:-)

Är inte helt säker gällande den 27:e då planen är att jag ska åka till Oskarshamn över helgen. Som det ser ut nu får jag skjuts tillbaka till skåne men är inte helt säker på vilken dag. Antingen måndag eller tisdag. Blir det måndag kanske vi kan ses en stund beroende på när vi kommer hem och när du måste åka:-) Oj, det blev lite invecklat, men hoppas du hängde med. Hade varit kul om vi fick till det!:-)

Kram Cecce

2013-07-23 @ 23:41:34
URL: http://www.ceccesblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: