Skånelands flagga!!!

 
 
Ja, idag är det Skånska flaggans dag och även om jag både älskar och mer än gärna
reser runt och upptäcker landet vi lever i och världen runt om oss,
så är det, såklart, Skåneland i mitt hjärta.
 
Denna söndag är en avslutningens dag på mer än ett sätt.
Idag är det sista dagen på min första semesterperiod, imorgon börjar jag åter jobba,
men bara en vecka, sen är det semester igen.
Idag är det också pågarnas sista dag hemma, imorgon ska de till sin mamma i 3 veckor.
 
Så det är ju bara att göra det bästa av dagen, eller hur?
Småkusinerna, (töserna), har varit på besök idag och då var ju också Elle här.
Eftersom solen strålat HELA dagen, så blev det vattenlek för töserna,
medan pågarna satte ihop våra nya solsängar.
 
  
 
  
 
På kvällen bjöd jag familjen på vildsvinsstek.
 
 
 
Det uppskattades!!!
 
Sista semesterdagen på ett tag och sista dagen med sönerna hemma på ett tag,
men det finns ingen anledning att hänga läpp för det.
Nä vi firar sista dagen med flaggan i topp,
Skånska flaggan då förstås, eftersom det är Skånska flaggans dag!
 
Rock on!!!
3 Kommentarer
Postat av: Åse

En härlig sista dag ! visst ska den skånska flaggan vara i topp en sådan dag. Kram

2013-07-22 @ 09:10:43
URL: http://schnauzeraxl.wordpress.com
Postat av: Decdia

Men oj, att jag missade att fira en så stor dag! Nåja, jag får väl säga att mina grillade asiatiska kycklingspett var en hyllning till Skåne. Haha!
Hoppas det är lugnt på jobb!

2013-07-22 @ 11:00:03
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: CaptainAvatar - Paret Hårdrock

Svar:Fan vad kul! Absolut :) det hade varit jävligt kul. Vi jobbar iaf till 18 tiden, men efter det kan vi slå oss ner på något hak eller något i stan.

2013-07-22 @ 19:52:56
URL: http://parethardrock.se

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: