Go´ söndag!!!

Helgens sista dag kan ibland framkalla lite ångest.
Ledigheten är redan över och i morgon är det vardag igen.
SUCK!!!
Även jag har känt detta många gånger i mitt liv,
men det var faktiskt väldigt länge sen sist och det är ju skönt!
 
Det beror nog mycket på att jag lärt mig, (den hårda vägen), att
det är bättre att tänka positivt och se fram emot alla ljusa stunder i livet,
än att gräva ner sig i alla mörka stunder.
Livet går hela tiden upp och ner, genom glädje och sorg och det
poppar alltid upp både svårigheter och prövningar.
Ibland kan det också vara så svåra stunder i livet att ingen ljusning finns att
 se någonstans.
Men, va fan, när du väl kommit ur det mörka och kan se de ljusa sidorna igen,
ja då är livet ännu go´are än du kunde trott.
 
Nu blev det här ett djupare inlägg än det var tänkt, 
så därför går jag raskt över till det jag egentligen tänkt skriva.
 
Det har varit en go´ söndag idag, VERKLIGEN!!!
 
Inleddes med gympass som vanligt med Fidde och sen tog vi en tur med hojarna.
Jag skulle handla en studentpresent till en god väns dotter som tar studenten
i morgon och då tänkte vi att om vi åker till Löddeköpinge och Center Syd, 
så blir det en lagom runda på några mil.
 
Nu tänkte jag förklara för er skillnaden mellan att köra bil och att köra hoj...
Bil till Löddeköpinge från Staffanstorp och tillbaka:
Staffanstorp - Lund - Löddeköpinge - Lund - Staffanstorp.
Körtid, ca 50 - 60 min.

Hoj till Löddeköpinge från Staffanstorp och tillbaka:
Staffanstorp - Lund - Kävlinge,
(där vi stannade hos min gamla kollega Malin med familj för en trevlig spontanfika) 
- Löddeköpinge - Bjärred - Lomma - Hjärup - Staffanstorp.
Körtid, ett par timmar.
 
Det är som de säger:
"It´s not about the destination, It´s all about the ride!"
 
Apropå Hojar så fick Maria tagit ett par riktigt bra bilder på kortegen igår...
 
     
 
...och här kommer vår vän Koffe i kromad hjälm och så Fidde och jag...
 
  
 
...och efter hojarna kom mopparna. Ett par riktigt coola klassiker.
 
 
Ja, som jag redan skrivit så var det en kul dag!
 
Efter vår tur idag så blev det lite mera trädgårdsarbete här hemma och
nu är det avkoppling med min go´a hustru som avslutning på helgen.
Snart sommarlov!!!
 
Live to ride, Ride to live!!!
 
2 Kommentarer
Postat av: camilla

Jag har faktiskt aldrig söndagsångest. Det beror nog på att jag jobbar som jag gör. Jag behöver ju bara stiga upp tidigt EN måndag på 4 veckor. Dom andra måndagar är jag endera ledig eller så jobbar jag kväll.
Låter som du haft en kanon söndag.
Kram!

2013-06-10 @ 08:36:59
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Ama de casa

Vilken långsam fortmoppe du verkar ha... ;-)

2013-06-10 @ 10:26:30
URL: http://amacasa.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: