Teaterrepning...

Ja, man ska ju aldrig säga aldrig, det är någonting jag ofta upprepar.
Jag har varit med om för mycket i mitt liv för att kunna säga att 
jag aldrig skulle ändra mig, eller göra något annorlunda.
 
Jag har inte jobbat med teater på ett tag,
men jag har heller aldrig sagt att jag aldrig mer skulle göra det.
Jag gillar att arbeta med teater, men det tar rätt mycket mer tid än film och TV, 
så därför brukar jag föredra film och TV.
Gjorde ju en provspelning till en skräckpjäs också för inte så länge sen.
Mest för att det lockade mig att det var en skräckpjäs.
Den rollen gick ju till min gode vän och filmkollega, Kurt, och på fredag
ska Maria och jag se premiären. 
 
 
Gött!
 
Men så, förra veckan, fick jag en förfrågan av en vän om att göra ett inhopp i en teaterpjäs.
En barnpjäs, "Klas klättermus", och bara 2 föreställningar på Svedala kulturnatt på lördag.
Klart jag sade ja!
Kul!
 
Så det blir ett par kvällars repningar nu för att komma in i rollen som "Bamsefar".
Men det krävs en mental omställning att spela en snäll roll i en barnpjäs 
istället för att spela elaking som jag brukar.
Men det är ju bara kul att bredda sin repertoar, eller hur?
 
Nu, lite kvalitetstid med frugan som avslutning på helgen.
 
 
 
Rock on!!!
2 Kommentarer
Postat av: camilla

Låter jättespännande!
Lycka till!
Kram!

2013-09-30 @ 07:40:33
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Znogge

Det lär visst inte vara så bra att fastna i samma typ av roller så denna blir säkert perfekt! Lycka till med Bamsefar!

2013-09-30 @ 15:55:56
URL: http://znogge.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: