Goda nyheter...

Veckodagarna rullar på och det känns som vädret håller i sig.
Ja, det är ju riktigt gött!!!
Min Harleypremiär har ju blivit avsevärt mycket senare än normalt i år,
på grund av det här:
 
   
 
Kamkedjespännarras...
Ja, det lät komplicerat, va?
Jag är ju inte jätteteknisk själv, men som tur är, har jag vänner som är det.
Kamkedjespännaren är ju, som det låter, något som håller kamkedjan spänd.
Harley Davidson gick ut och sade att den måste bytas på just den modellen jag har
och just den årgången jag har också, (plus några till), när hojen gått
mellan 5000-10.000 mil.
Min har gått lite drygt 7000 mil och vi skulle bytt den tills säsongstarten.
Men, det var inte tidigt nog.
Möget rasade och det som skulle tagit 4 timmar för min mekare att fixa,
har tagit bra mycket mera tid och jag går här och väntar och väntar och
längtar och längtar med världens största PMS...
(Parked Motorcycle Syndrome)
Men idag fick jag goda nyheter av min mekare, Jörgen!
Han tror att den ska bli klar till helgen!!!
Om det blir så, så blir det GÖTT!!!!!
 
 
Oh, Happy Days!!!
 
Arbetsdagen har gått i 180 km/h, men mestadels har den varit bra.
Men det har också varit ett par rätt turbulenta situationer under dagen.
Puh!!!
Men jag måste framhäva några av mina elever lite grann.
Ni som läst min blogg ett tag, vet ju hur mycket jag gillar
"Dumma mej"-filmerna och Minions.
2 elever gjorde vars sin Minions på pärlplattor idag och
jag var bara TVUNGEN att fota dem!
 
 
 
Kul med kreativa kids!!!
 
Nu ska jag koppla av i soffan med min älskade hustru
så vi båda orkar med morgondagen.
 
Rock on!!!
4 Kommentarer
Postat av: camilla

Hoppas verkligen att du får ta dig en sväng med hojen till helgen.
Å så snälla elever du har :)
Kram!

2014-04-02 @ 07:42:03
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Ama de casa

Vad gulligt gjort av eleverna :-)

Men vad surt att ha fortmoppen på verkstan när det har varit så fint vårväder där hos dig...

Hoppas du får ut med den till helgen! :-)

2014-04-02 @ 11:14:54
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Marina

Kamkedjespännare...ja, då har jag lärt mig något nytt, frågan är vad jag ska ha det till...;)

2014-04-02 @ 16:18:02
URL: http://www.marinasbay.blogspot.com
Postat av: Marina

Kamkedjespännare...ja, då har jag lärt mig något nytt, frågan är vad jag ska ha det till...;)

2014-04-02 @ 16:18:04
URL: http://www.marinasbay.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: