Sjuk Valborg...

Ja, mitt Valborgsfirande sker nerbäddad i soffan.
SUCK!!!
Kanske var det så att jag inte var jetlaggad de senaste dagarna,
utan helt enkelt var jag på väg att sjuk.
I vilket fall som helst så har jag haft första sjukdagen på nya jobbet idag
och det känns inget vidare att vara sjuk idag.
 
Vi var hembjudna till våra vänner Max och Sanna, 
men det blev bara Maria som kom dit idag.
 
 
Men de har trevligt i alla fall! 
 
När jag nu ändå sitter här hemma och varken kan, eller orkar nåt,
så kan jag ju ta chansen att lägga ut lite bilder från New York.
Eller hur???
 
Men det får nog bli lite i taget, så jag börjar från början...
 
Vi lyfte från Kastrup tidigt på morgonen den 18/4 och flög till 
Frankfurt och där klev vi sen på nästa plan så var en STOR Airbus!!!
 
 
Stort och bekvämt plan!
Resan var lång men smidig och när vi kom fram var det sen eftermiddag,
så vi hann med att upptäcka närområdet kring hotellet, såsom övre delarna av Broadway
och "vårt"café, som lång precis över gatan från vårt hotell och
där vi kom att äta alla våra frukostar och en del andra måltider. 
 
  
 
 Min och killarnas första måltid i New York!!!
 
 
Mums!!!
 
Nästa dag var vår första hela dag i New York och vi steg upp tidigt för att 
ha gott om tid att upptäcka stan.
Eftersom vårt hotell låg på hörnet av 94th och Broadway, så var det ju bara att promenera
ner längs Broadway mot Downtown Manhattan:
 
    
 
    
 
Times Square:
 
   
 
Kändes som ett centrum mitt i centrum med MASSOR av roliga butiker.
Men vi promenerade vidare och såg Empire State Building och "Strykjärnshuset".
 
  
 
Visst tog vi pauser på vägen, många pauser...
 
 
 
...men vi gick väldigt långt och fortsatte längs Broadway
till hörnet av 2:nd och Bowery där Joey Ramone place finns.
 
 
 
Legenden och stadens son.
Vi tog en paus i den lilla oasen, Alberts garden, mitt i all betong...
 
 
 
...mysigt...och så vidare ner till Chinatown...
 
    
 
...och vi stannade inte där heller, utan fortsatte till Brooklyn Bridge,
promenerade ända över till Brooklyn innan vi vände.
 
     
 
Nä, vi gick inte hela vägen tillbaka till hotellet, men en stor del av vägen.
Det blev en ganska äventyrlig hemväg med fel tunnebanetåg och stora omvägar,
men hem kom vi alla fall till sist.
 
En MYCKET givande första dag i New York City!!!
Mer kommer!
 
Rock on!!!
7 Kommentarer
Postat av: Znogge

Jag bara måste dit! Så är det!

Krya på dig nu och leverera fler bilder!

2014-04-30 @ 23:10:59
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Wiilow [Foto Tankar Känslor]

Fan vad härligt och spännande. Jag måste oxå dit, precis som Znogge =)
Dina foton får mig längta dit...(hoppas på båt dock för vågar aldrig flyga)
Krya på dig nu.
/Wiilow

2014-05-01 @ 00:52:20
URL: http://wiilow.blogg.se
Postat av: marina

Jodå, de bilderna gav lite "New York-sug!
Krya på dig!

2014-05-01 @ 04:56:14
URL: http://www.marinasbay.blogspot.com
Postat av: Gubben

Visst är det en härlig stad blir sugen på att åka dit igen då man ser på dina bilder. Var där 2009, så det är ett tag sedan. Var du i Central park, minneslunden för Lennon?
Visst var det mysigt med typisk amerikansk frukost på något fik. Vårat hotell hade inte frukost så vi fick gå ut och äta. Helvete vad avundssjuk denna Gubbe blev:-)!!

2014-05-01 @ 07:38:40
URL: http://mhats.blogg.se
Postat av: Micke

Fint att komma iväg på detta vis helt klar, jo, USA är ju USA, mycket man sett på tv som är kul att se i verkligheten.
Den inre bilden man har av många av dessa ställen blir ju ofta lite annorlunda och man får en annan känsla för dem.

Nu tillönskar jag dig en skön inledning på helgen här, själv ska jag jobba imorgon, men det får gå det med :)

2014-05-01 @ 10:09:02
URL: http://guldkryckan.blogspot.se
Postat av: Ami

Roligt att få se bilder från er härliga resa!
Krya på dig nu!

2014-05-01 @ 13:53:02
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com
Postat av: art by tina

Åh fan. Kasst att vi inte visste det! Var där 23-28. Verkar ha varit på samma platser också=) Vilken grym stad. Sjukt stor, sjukt galen. Och jag blev också sjuk, på flyget på väg hem - har legat däckad i två dagar. Så går det när man klär av sig alla kläder och tror att det är sommar på Coney Island. Bästa upplevelsen?

2014-05-01 @ 19:31:10
URL: http://trueborn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: