10 år sedan...

Efter en härlig jul kommer denna dag som inte är som andra dagar...
Jag minns det som det var igår...
 
Idag för 10 år sedan började dagen som en helt vanlig annandag jul.
En slapp dag då jag var hemma och bara tog det lugnt.
Min vän Enrique besökte mig under dagen, vi satt och fikade och snackade. 
Han frågade mig hur det var med Anna.
Jag svarade att hon har det bra. Hon är i Thailand på semester med sin dotter
och sin bror med hans familj.
Då blev han förskräckt och frågade om jag inte hört vad som hänt i Thailand.
Det hade jag inte, men efter den stunden missade jag ingenting.
Jag såg varenda nyhetssändning och läste varenda rad som stod att läsa
om Tsunamin i tidningarna.
Chockad och maktlös...
Jag ringde och smsade Anna gång på gång utan att få svar.
 
Det skulle ta 5 veckor innan det stod klart hur det gått för Anna.
 
2 barn miste sin underbara mamma, en bror miste sin kära syster,
hans barn miste sin fantastiska faster,
2 föräldrar miste sin fina dotter, otaliga vänner miste sin verkligt goda vän
och jag förlorade kvinnan jag älskade.
 
Detta enda dödsfall berörde så många, detta enda dödsfall bland så
otroligt många dödsfall.
 
Denna dag, för 10 år sedan, berörde så otroligt många människor så starkt
världen över och kommer att fortsätta göra det under resten av våra liv.
 
Livet kan ändras på ett ögonblick, du vet aldrig vad du har framför dig.
Fyll ditt liv med kärlek och glädje och lev varje dag!!!
 
3 Kommentarer
Postat av: Micke

Stor kram till dig...jo...jag tar tillvara så mycket jag kan av dagarna...men vet aldrig när det tar slut.

2014-12-28 @ 16:23:03
URL: http://guldkryckan.blogspot.se
Postat av: Gubben

Ha en god fortsättning på 2015. När man läser ditt inlägg så känns det väldigt viktigt att leva nu och inte imorgon.

2015-01-06 @ 08:35:16
URL: http://mhats.blogg.se
Postat av: znogge

Så väl jag minns när det hände. Vi hade nära och köra där men för dem gick det bra. En stund av glädje i en stor sorg...

2015-01-10 @ 23:39:45
URL: http://znogge.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: