Motörhead-söndag.

Så var helgen snart över och en ny arbetsvecka står för dörren.
Endast 2 veckor kvar till sportlovet och lika långt kvar
på mitt nuvarande jobb.
Snart väntar nya äventyr!
 
Idag besökte vi vår gode vän och min medkonspiratör i filmvärlden. Jeppe.
 
 
Tack för go´fikan, broder. Gött att ses!
 
Efter det åkte vi vidare till svärföräldrarna och åt söndagsmiddag.
Gött!!!
 
Nu är det ett trött par som ligger här i soffan och kopplar av inför natten.
 
Sista dagens skrivande om Motörhead.
 
 
Motörhead innebar och innebär ännu en stor påverkan på min musiksmak.
Jag har flera favoritlåtar från deras 39-åriga repertoar och det har krävts
mycket tänkande för att kunna plocka ut de låtar jag spelat denna vecka.
Det finns många, många fler låtar jag kallar favoriter och som jag skulle kunna spela.
Jag har sett dem live 6 gånger och hoppas kunna se dem live igen.
Just nu vacklar ju Lemmys hälsa, men mr Rock ´n´ Roll kommer att komma
tillbaka och rocka vidare.
 
 
 Jag har funderat om och om igen om jag ska ta med den mest kända
Motörhead-låten av alla.
Lemmy är trött på den, skriver han i sin bok,
men han säger också att han fortsätter spela den på varje konsert
för att hans fans älskar den och visst är den bra.
Riktigt bra!
Ännu en av mina favoriter, släppt 1980 på plattan "Ace of Spades".
Att se den här sättningen på scenen hade varit RIKTIGT coolt!
 
Lemmy, Dave Grohl och Slash - Ace of Spades
 
 
Rock on!!!
1 Kommentarer
Postat av: marina

Skön avslutning på en bra helg!

2014-02-03 @ 05:59:08
URL: http://www.marinasbay.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: