Motörhead-måndag.

Ja, som vanligt, ny vecka, nya möjligheter och
veckan har börjat rätt bra.
Förutom en viktig och trist detalj bara...
 
Snow, snow, bloody snow!!!
I hate the bloody sight of it!!!
 
Ja, vintern kom slutligen till Skåne också och jag som hoppades
på en tidig vår, så jag kunde ta ut min Harley lite tidigare än vanligt.
Nåja, vi får ju se hur länge det där vita möget ligger.
Förhoppningsvis inte särskilt länge.
 
Den här veckan tänkte jag göra något annorlunda här på bloggen,
nämligen att tillägna hela veckan åt ett av mina absoluta favoritband!
Nämligen...
 
 
Bandet som firar 40 år som band 2015 och som jag "upptäckte" 
1980 eller möjligen 1981.
Jag såg dem live första gången på Olympen i Lund 1982 och
sjätte och senaste gången på Vega i Köpenhamn 2011.
Jag kan bara säga att bandet håller måttet för varje år trots att pågarna blir
äldre och äldre.
Lemmy fyller 69 år på julafton i år, men han är och kommer alltid att vara
"Mr Rock ´n´ Roll.
 
 
Jag läste hans bok, "White line fever" för några år sen och den kan jag
rekommendera till alla som gillar rock ´n´ roll.
Jag har "upptäckt" många band genom åren och jag har många favoritband,
men Motörhead kommer ALLTID att vara bland mina absoluta favoriter!!!

Den här veckan ska jag skriva mycket, (men inte bara), om Motörhead.
Men jag ska inte skriva så mycket om bandets historia,
(för det kan du läsa massor om på andra ställen).
Nä, jag ska mest skriva om min historia och min relation till Motörhead.
 
39 års musik generar en MASSA låtar och att hitta en enda favoritlåt
är fullständigt omöjligt.
Men jag ska försöka få ihop 7 av mina favoriter och spela för er.
(1 om dan under hela veckan.)
De kommer inte att vara i någon som helst ordning, utan ni får ta dem som de kommer.
 
Veckans första låt kommer från plattan Motörizer från 2008:
(Bandets 22:a studioalbum.)
 
Motörhead - Rock out
 
 
Rock on!!!
 
3 Kommentarer
Postat av: marina

Om det inte redan finns, kanske det är dags att introducera dubbdäck för HD på marknaden...;) (alternativt avskaffa vintern!)

2014-01-28 @ 01:50:44
URL: http://www.marinasbay.blogspot.com
Postat av: Znogge

Jag hade också hoppats spå att slippa snön i år men tji fick vi. Bara att ogilla läget då förmodar jag ;-)

2014-01-28 @ 11:19:52
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: SpaderEss

Kan bara hålla med, även om jag bara sett dom 3 eller 4 gånger. .-)

2014-01-28 @ 11:22:15
URL: http://spaderess.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: