Motörhead-onsdag.

Kraschade totalt när jag kom hem idag och sov
en halvtimme.
Riktigt skönt!!!
Kan bero på vädret, kan bero på jobbet, kan bero på att jag ser minst
ett avsnitt av "Sons of Anarchy" per kväll när Isak är hemma och
lika många avsnitt av "Walking Dead" när Isak inte är hemma.
Eller så beror det på en blandning av allt jag nämnt.
Trött är jag i alla fall.
 
Men nu har vi närmare till nästa helg än till förra, så nu känns det lite lättare.
 
 
Så går jag då vidare till Motörhead igen.
Jag upptäckte ju Motörhead i ungefär samma veva som jag upptäckte punken
och jag fick frågan mer än en gång hur jag som var punkare kunde gilla
ett hårdrocks-/metalband som Motörhead.
Det var ganska enkelt.
Motörhead rörde sig i gränsområdet mellan punk och hårdrock och
Lemmy var vän med Sid Vicious.
 
 
Motörhead och Ramones var goda vänner och gillade verkligen varandras musik.
 
 
 
Motörhead var populärt bland punks och för min del innebar Motörhead
vägen in mot resten av Hårdrocken.
 
När en legend hyllar en annan legend och när båda dessa legender
tillhör mina största favoriter, ja, då kan jag bara le brett.
Låten är från 1991 och konserten är från 2004:
 
Motörhead - R.A.M.O.N.E.S
 
 
Rock on!!!
 
1 Kommentarer
Postat av: Micke

Jo, han skulle ju lära Sid spela bas, han fick ge upp ju, men Sid spelade ju ändå.

Älskar ju Motorhead jag, a way of life sägs det, så är det nog ;)

Ha en superb afton.

2014-01-30 @ 17:23:47
URL: http://guldkryckan.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: