Helsingör!!!

Som född och uppvuxen i Helsingborg så var ju Helsingör 
mitt andra hem.
Under barndomen åkte vi till Helsingör för att handla godis och leksaker.
Under ungdomen åkte vi över för att handla och dricka öl.
Som vuxen åkte jag över för att handla öl, godis och lite allt möjligt.
Klassiskt under den 20 minuter långa resan var 2 öl, 2 pölse och 2 bröd.
 
 
Återupplevde det idag, när jag, Maria, Malin och Elle var i Helsingör.
(Fast det blev bara 1 öl på färjan den här gången.)
Alla sönerna hade andra planer idag.
 
En härlig dag i Helsingör, där vi också oväntat träffade lite vänner,
bland annat Birgitta och Anders som vi gick till Kronborgs slott med.
 
  
 
Kronborgs slott är en häftig byggnad...
 
  
 
...full med inspiration till Skräckfabriken AB...
 
 
 
Dessutom fick jag reda på av min faster, som släktforskat, att min 
farmors morfars farmors farfars farfars far hette
Pierre Demonglion och levde mellan åren 1590 - 1647 och var vapensmedsmästare 
på Kronborgs slott.
Det tyckte jag var både spännande, imponerande och jättekul!!!   
 
 
Dregen - Divisions of me
 
 
Rock on!!!
2 Kommentarer
Postat av: camilla

Jag skulle också vilja veta var min släkt härstammar ifrån. Tänk...jag kanske kommer från Skåne ;)
Tack för att du kom förbi flygplatsen. Det var roligt att träffa dig igen.
Kram!

2014-07-30 @ 08:26:09
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Znogge

Helsingör är alltid värt ett besök! Vår yngsta dotter bor numera i Helsingborg som delar av släkten. Så det blir ju att man hamnar där då och då ;-)

2014-07-30 @ 10:33:32
URL: http://znogge.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: