Lååång arbetsdags slut...

Min 35 timmars arbetsdag under 2 dygn blev förkortad till 33 timmar
istället och dessa 2 timmar var väldigt välkomna!!!
 
Lägerskola med kidsen i Skrylle blev väldigt lyckad och alla barn 
kom hem trötta, men väldigt glada.
Vi hade bokat stuga för övernattning, men själv sov jag och en elev i vindskyddet 
utanför och somnade till den här utsikten.
 
 
Vaknade 04:00 till världens fågelkonsert när solen höll på att gå upp,
men hade inga problem att somna om igen.
 
33 timmar är en lååång tid, men eftersom det blev lyckat, 
så känns det värt all den trötthet jag känner nu.
3 arbetsdagar = 44 timmar...
2 arbetsdagar kvar denna vecka = 14 timmar.
Puh!!!
 
När jag var ute i skogen plingade det till i telefonen och jag fick den här bilden
av min systerson från hans student när vi kommer körande på min Harley. 
 
 
Han är fortfarande lyrisk och väldigt tacksam över att jag förverkligade hans önskan.
Härligt!!!
 
Jag fick en länk av min hojbroder Fidde också när jag var i skogen 
och den passar så bra ihop med bilden ovan.
Vår värld är ytlig och vi dömer snabbt andra människor efter deras yttre.
Jag är långhårig och skäggig och kan för många se farlig ut,
men jag älskar att se den glädje jag gav min systerson, 
eller den glädje våra vänners lilla dotter Moa kände när hon fick provsitta 
min och Fiddes Harley i helgen.
 
  
 
Jag arbetar med barn och unga och har gjort det i mer än 20 år och 
har alltid försökt dela med mig av min egen filosofi att döma en människa 
efter VEM han/hon är och inte VAD han/hon är.
Den här texten säger samma sak:
 
 
Live to ride,
Ride to live!!!
 
4 Kommentarer
Postat av: Znogge

Det yttre säger otroligt lite om en människa. Men det är säkert så att det finns schablonbilder som signalerar vissa saker till en del människor. Det gäller att hitta personen och se till vem den är!

Din systerson åkte verkligen ståndsmässigt!

2014-06-11 @ 21:02:45
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Micke

Jo..det är speciellt att jobba med barn.
Lägerskola har man inte på min skola, vet inte varför, det bara är så.
(Anar varför men det är som det är)

Minns min lägerskola i femman, en kväll ordnade jag till en tv som inte fungerade, ja, den var inte inställd...förmodligen med "flit" ;)
Men jag fixade det och två ungdomsserier som gick då skulle börja vid halv sju, alla andra hade gått ut för att spela fotboll eller vad det nu var, och där satt jag och mös...introt började på första serien...då kom fröken och hämtade mig...usch och fy...rättvisan i samhället fick stryka på foten ;)

Ha en skön fortsättning på kvällen...ha de bäst :)

2014-06-11 @ 21:51:30
URL: http://guldkryckan.blogspot.se
Postat av: Lotta

Verkligen klocka och tänkvärda ord de där Micke! Har själv en väldigt långhårig son som gärna går klädd i "hårdrockströjor" - snäll som ett lamm, med ett hjärta av guld och med ett IQ som smäller de flesta på fingrarna. Men oj vad han har fått möta på fördomar av trångsynta människor. De kan mycket väl ta honom för en långhårig ligist bara genom en blick på honom.
Själv umgicks jag i ungdomen en del med ett gäng bikers, skäggiga, långhåriga och Harleyåkande och så in i baljans trevliga!!

Härligt att höra att lägerskolan föll väl ut, och att du fick två timmar till godo - sånt kan verkligen vara guld värt :)!

SV; Oooo nä - det gör inte ont någonstans alls att spendera en ledig dag på solstolen görandes ingenting ;)...

Ha det gott!

2014-06-13 @ 23:04:10
URL: http://ekolivmedbrunnshalsan.blogspot.com
Postat av: Malin

Bra skrivet.. och ja, visst är det så.. Vi människor är oftast väldigt snabba på att döma just efter utseendet. Trist men sant.
Men bra då att visa sanningen ;)
/ Malin
malinedlund.blogg.se

2014-06-16 @ 09:36:55
URL: http://malinedlund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: